Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app - skapar flera kopior i Papperskorgen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Gmail IMAP inställt i Mail.app på min MacBook.

När jag komponerar ett nytt mail(eller svarar på ett som skickats till mig) sparas det ett Utkast var 30e sek eller liknande. Så långt inget konstigt.
Men, sedan verkar dessa Utkast läggas till Papperskorgen var efter ett nytt Utkast sparas när ytterligare 30 sek har gått.

Resultatet bli att jag får en rad halvskrivna (olika långa) utkast i Papperskorgen när mailet väl är klart och skickat. I Skickat ser det ut som det ska - det färdigkomponerade mailet som jag skickade iväg är sparat som det ska.

Är det någon som vet varför det blir så här?

Har inget svar men kan verifiera att jag sett samma problem i min dator. Det är f ö OS X 10.6 version av Mail.

Ok, ingen som har en lösning?

Har googlat fram lite grejer jag ska prova när jag har tid att sätta mig en liten längre stund i helgen. Återkommer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-13 13:03

Jag får flera kopior i Utkast (Drafts) ibland....

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-03-13 17:03
Ursprungligen av kenjon:

Jag får flera kopior i Utkast (Drafts) ibland....

Här också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 10:39
Ursprungligen av kenjon:

Jag får flera kopior i Utkast (Drafts) ibland....

Samma för min frus gmail i mail.app (SnowLeopard). Jag kör Leopard och har inte råkat ut för det.

Har ett liknande problem som börjat uppträda på två olika datorer senaste tiden (båda PMG4 med Leopard).

Ibland fungerar inte funktionerna svara eller nytt brev. Det blir ju lätt att man klickar på svara-knappen ett par gånger när inget händer men det hjälper inte. Startar jag om programmet kommer de nya breven fram och då i form av en kopia för varje gång jag klickat på svara- eller nytt brev-knappen. Irriterande.

På en dator har jag just installerat MailTags, men inte på en andra. Jag kör inte med IMAP.

1
Bevaka tråden