Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Börja om med en ReadyNas Duo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-12 09:57

Hej,

har en ReadyNas Duo som jag kört Timemachine mot en tid men skulle nu vilja tömma den på innehåll och köra mer traditionell backup mot den. Hittar ingenstans att återställa den till ursprungsskick och deleta innehållet någonstans, inte heller att formatera disken som sitter i. Hur gör jag det?

/Måns

  • Medlem
  • 2010-03-12 23:23

Har du kollat på deras egna forum? NETGEAR ReadyNAS Community

  • Medlem
  • 2010-03-13 09:47

Ja jag kollade ju där först men hittade inget som matchade, men jag får väl prova igen kanske. Försökte oxå registrera mig där men de hade visst nån problem med registreringar då så det gick inte.

/M

  • Medlem
  • 2010-03-13 11:05

De har en svensk support man kan ringa också, har du provat det? Tror att numret står på Netgears hemsida.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-03-13 12:07
Ursprungligen av mala:

Hej,

har en ReadyNas Duo som jag kört Timemachine mot en tid men skulle nu vilja tömma den på innehåll och köra mer traditionell backup mot den. Hittar ingenstans att återställa den till ursprungsskick och deleta innehållet någonstans, inte heller att formatera disken som sitter i. Hur gör jag det?

/Måns

Är det inte detta du är ute efter?

How do I reset the ReadyNAS to factory default?
Resetting the ReadyNAS back to factory default will wipe out all configuration and data. Please understand this before continuing. If you choose to continue, here are the steps:
Power down the ReadyNAS.
Locate the reset pinhole.
ReadyNAS 600/X6: the pinhole is on the back in the lower left corner.
ReadyNAS 1000S/1100: the pinhole is in the front.
ReadyNAS NV/NV+/Duo: the pinhole is next to the USB port in the back.
Get a straightened paper clip and depress the hidden switch in the pinhole while the power is off, and then power on the ReadyNAS, keeping the switch depressed for about 30 secs.
You will see the drive LEDs in the front blink once at about 5 secs and again at about 30 secs. Release the switch at the 2nd blink.

There will be a 10-minute window where you can use RAIDar to change the RAID mode and/or select the snapshot reserved space. RAIDar will prompt with "Click Setup". If you do not click Setup, the installation will begin with the default settings. Otherwise, it will begin when you've confirmed your option selection in RAIDar. You can monitor the installation progress with RAIDar.

  • Medlem
  • 2010-03-13 13:16

Egentligen är det ju lite mer än vad jag vill göra, jag skulle endast behöva tömma/formattera om disken, men att sätta upp den igen efter en sån här total-reset går ju rätt fort så det kanske blir det då.
Tack för tipset...

/M

1
Bevaka tråden