Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad's "Mute"-knapp har bytts ut

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har gjort en sista-minuten ändring på iPad. Det är "mute"-knappen på högersidan, över volymreglaget, som har bytts ut till en on/off switch för rotationsfunktionen. Precis som iPhone känner iPad av om du roterar den med hjälp av sin inbyggda accelerometer. Detta skapar vissa störningsmoment hos t.ex. användare som vill ligga ner men ändå ha innehållet på sin iPhone visat i "upprätt" läge.

Tydligen tycker Apple att detta är en så viktig fråga att dom har tilldelat en fysisk knapp att lösa problemet på iPad.

Nya bilder på fysiska knappen kan skådas här:
Apple - iPad - View the technical specifications for iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 18:44

kunde inte ha gjort det bättre själv.

Att få tyst på eländet är ju bara att sänka volymen till minimum.

Är ju faktiskt lite drygt ibland när man ligger o surfar med iphonen osså envisas den med att snurra skärmen hela tiden.

Även fast jag har efterlängtat denna funktion länge och hoppas att den kommer till iPhone också, så älskar jag tyst-reglaget. Jag hade därför gärna sett att Apple hade löst det på något annat sätt, som innebar att tyst-reglaget fick vara kvar.

Vettigt. "Lock Rotation" är en bra funktion i vissa iPhone Appar.

När det gäller skillnaden mellan mute och dra ner volymen till noll så är det inte samma sak på iPhone som på iPad. Eftersom iPad inte är en telefon så kan du dra ner volymen till noll för att muta den men på en iPhone vore det konstigt att vara tvungen att dra ner volymen till noll för att kunna muta. Det finns gott om tillfällen då du vill kunna muta snabbt:)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-03-12 20:18

Rotering

Ursprungligen av BlackSmp:

Vettigt. "Lock Rotation" är en bra funktion i vissa iPhone Appar.

Det stämmer, ligger just nu på kvällarna och läser Hemsöborna medelst appen Stanza i sängen, bekvämt att texten ligger kvar som den ska när man ligger på sidan...:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 19:48

Mutar man snabbt så trycker man bara på volym knappen en gång så är saken biff.

Mute knappen är för mig mer i vägen än till nytta.

Sant, du tystar den aktuella ringningen (på samma sätt som du trycker på on/off knappen en gång) men du mutar inte telefonen. Då måste du trycka ner volymen hela vägen till 0 och eftersom jag alltid har högsta ringvolym på så är det för många handgrepp.

Sak samma, det är en vettig ändring på iPad just därför att den är mer än en förvuxen iPhone:) Och visar att Apples designer faktiskt tänker till då och då.

Jag vill ha!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-13 11:44

Så väldigt bra att vi kommer att kunna låsa skärmen på iPad. Det skulle vilja göra på min iPhone också

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-13 14:54
Ursprungligen av Eva:

Så väldigt bra att vi kommer att kunna låsa skärmen på iPad. Det skulle vilja göra på min iPhone också

Tror du inte att det kommer?

Yes!!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-13 16:06

Bra ändring, har stört mig på detta fenomen länge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-13 20:46

Jag måste tipsa om paketet: Rotation Inhibitor som finns att hämta hem från Cydia.

Kanske kommer i iPhone 4.0, att man kan välja om man ska muta eller låsa skärmen med knappen på sidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-14 13:25

hahaha om allt ska vara multifunktion så FIXA knappen!

ett kort tryck =mute volym
långt tryck = rotationLock
så besvärligt ska det vellan inte vara

Ursprungligen av ~~~:

hahaha om allt ska vara multifunktion så FIXA knappen!

ett kort tryck =mute volym
långt tryck = rotationLock
så besvärligt ska det vellan inte vara

Det är ingen knapp, det är en av/på knapp som man drar åt sidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-14 13:35

okay så det e en slider-switch som mjukvara lyssnar på
om den inte är återfjädrande så kanske den kommer i generation 2 med andra ord
då funkar knappen\slidern att hålla in den längre i ett länge -- sen återgår den till ursprungsläget när man släpper fingret

\\ hela grejjern e SILLY:
stänga av rotationen kan man vellan köra med ett stort Q målat över hela skärmen med fingret -- eller med 2 fingerstrokes away??

FIXA

(låt användarna själva ställa in hur skiten ska funka med iLollyPOP eller nåt, man blir bara less på vad dom håller på med ibland)

ser framförmig ett tåg fullt med folks & sina lappar, varenda en ylar och skramlar då ingen fattar hur man snabbt mutar volymen .. men dom har iaf lyckats låsa så den inte roterar, det e ju ett väldigt plus i lokaltrafiken!

iPad förbudsSkyltarna kommer säker upp på stickers i underground

allt detta e skrivet med gött humor\homör, men vägrar färga med glada smiles ;];];]

Senast redigerat 2010-03-14 14:36
1
Bevaka tråden