Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder i rebootloop

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår skulle jag, på ett forum inte olikt detta, klicka på bifogad bild i en tråd. Istället för att bilden öppnas som normalt i webläsaren laddades den ned på skrivbordet varpå förhandsvisning öppnas automatiskt.

Här börjar problemen, förhandsvisning kraschar, varpå finder kraschar, startar upp, kraschar, startar upp, kraschar....und so weiter till tidens ände. Jag gissar att finder på omstart försöker öppna det som var uppe senast, varpå sagda fil kraschar finder igen, eller? Startade OSX från en fw-backup för att ta bort filen, men så fort jag kommer in i skrivbordsfoldern för den interna disken så dyker finder igen.

Vad göra? Finns det nån startup-lista för finder som man kan rensa tro?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-12 17:57

Du kan testa ta bort:
com.apple.finder.plist och com.apple.loginitems.plist under Användare/Bibliotek/Preferences

Ursprungligen av Jetwash:

Du kan testa ta bort:
com.apple.finder.plist och com.apple.loginitems.plist under Användare/Bibliotek/Preferences

Gjorde ingen skillnad tyvärr, verkar som jag måste kasta den där bildfilen, men hur gör man det när finder kraschar så fort man ser den?

Recover from a constantly restarting Finder loop - Mac OS X Hints

verkar som jag är rätt ute då, men dock har jag tiger, och path finder vill ha leopard. alternativ?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-12 18:02

Fanns ju en version för Tiger på nerladdningssidan:
http://get.cocoatech.com/PathFinder485.dmg

doh! path finder 4 fanns ju till tiger ja...prövar det

Japp, svårare än så var det inte.

1
Bevaka tråden