Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika laddare till 2G som till 3GS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det samma laddare till iPhone 2G som till 3 G /3 G s + till iPod nano / Classic / touch mm

För det är ju samma kontakt! Elelr är det olika Ah

Anders Sthlm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-11 00:45

Ja, det finns trådar om detta redan. Kontaken ser inte riktigt lika ut men fungerar precis på samma sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 16:00

Kontakten är i princip likadan men de flesta 2G-laddare jag testat på en 3GS vägrar ladda telefonen, du får meddelandet "Detta till behöver är inte.. yadda yadda"

Gäller även vissa 3G-laddare till 3GSen

Ursprungligen av FreddeB:

Kontakten är i princip likadan men de flesta 2G-laddare jag testat på en 3GS vägrar ladda telefonen, du får meddelandet "Detta till behöver är inte.. yadda yadda"

Gäller även vissa 3G-laddare till 3GSen

Samma problem här, har problem med laddningen. Brukar funka ibland dock, man får bara ta ut och in sladden ett par gånger tills det funkar, vilket är sjukt irriterande.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-03-24 09:06

Det är helt normalt. Apple är inte kompatibel med sig själv. Är rätt irriterad själv då man dragit på sig en massa balla tillbehör och sen skaffar en nyare spelare så funkar inte allt längre. Snacka med Apple om varför det är så så får man goddag yxskaft till svar. Ändå fortsätter dom att på sin egen affär berätta att det å det tillbehöret passar den och den spelaren. Jo visst passar kontakten men sen då. Skitföretag.

Min original 2G-laddare fungerar utmärkt att ladda min 3Gs med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-12 16:51

Så länge det enbart är en laddare och den är gjord på senare tid (som laddar via USB-interfacet) så fungerar de likadant för både 2G och 3G.

Om det är mer än en laddare (en docka för ljud eller liknande som dessutom laddar) så genererar en sådan gjord för 2G eller tidigare ofta ett meddelande enligt #3 ovan, men laddar ändå, om det använder USB-standarden.

Om det är ett gammalt tillbehör/laddare som laddar med Firewire-standarden (12V) så kommer det inte fungera med 3G. Om det bara är en laddare, så skaffa en ny. Är det något mer, så kan det vara värt att skaffa en konverterare som gör att gamla tillbehör laddar även nya iPod/iPhone.

1
Bevaka tråden