Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere! (*fredag* 12 mars 2010)

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple Store är nere, på en fredag, precis som det osannolika ryktet sa.

Ryktet talade om Mac Pro men jag kom just på att det antagligen är iPad, eller hur?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-12 12:09
Ursprungligen av Adrian B:

Apple Store är nere, på en fredag, precis som det osannolika ryktet sa.

iPad

Ursprungligen av joakimo:

iPad

Ja, jag kom på det, uppdaterade precis första inlägget.

Det känns lite tidigt att ta ner butiken redan nu. Möjligheten att förhandsboka iPad ska starta 05.30 lokal tid (14.30 svensk tid).

http://www.99.se/nyheter-99/276019-ipad-slaepps-i-usa-idag.html

Det kan väl inte ta drygt två timmar att fixa detta...?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det känns lite tidigt att ta ner butiken redan nu. Möjligheten att förhandsboka iPad ska starta 05.30 lokal tid (14.30 svensk tid).

Ja precis, det var det jag syftade på med min länk till MacRumors i första inlägget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-12 12:29

den svenska sidan är ju oxå nere...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-12 12:39

Kanske passar de på att uppgradera Macbook Pro samtidigt?

Ursprungligen av Amazon:

Kanske passar de på att uppgradera Macbook Pro samtidigt?

Det vore ju fantastiskt om de gjorde det, men jag är tyvärr skeptisk.

Då tror jag faktiskt att Mac Pro är troligare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-12 13:38
Ursprungligen av Adrian B:

Det vore ju fantastiskt om de gjorde det, men jag är tyvärr skeptisk.

Då tror jag faktiskt att Mac Pro är troligare.

Ja de har alltid lanserat nya MBP på måndagar/tisdagar tidigare så det vore ju sensation isf

Ursprungligen av Amazon:

Ja de har alltid lanserat nya MBP på måndagar/tisdagar tidigare så det vore ju sensation isf

Det var inte därför, utan för att det fanns rykten om Mac Pro men inga rykten om MacBook Pro inför fredagen.

Ursprungligen av djdisc:

den svenska sidan är ju oxå nere...

Ja, den är nere i hela världen. De kanske förbereder för att ta emot förhandsbeställningar även om lanseringen sker på olika datum i olika delar av världen?

inte kommer man att kunna beställa en ipad i sverige utan att det äns finns ett släpp-datum, eller avtal om 3g med operatörerna.

Jag tror på Mac Pro men hoppas på MBP, men är inte alls hoppfull egentligen.....

Ursprungligen av iTemudjin:

inte kommer man att kunna beställa en ipad i sverige utan att det äns finns ett släpp-datum, eller avtal om 3g med operatörerna.

Jag tror på Mac Pro men hoppas på MBP, men är inte alls hoppfull egentligen.....

Nej, just det - det måste nästan vara något annat på gång också om det nu inte bara är så att man kan förboka en wifi-iPad i Sverige förstås. Det behövs väl inga operatörsavtal för det?

Det blir nog att vänta till tisdag för Pro-burkarnas nya underkläder ändå.. eller?

Nä det ska det väl inte behövas! Kanske släpp-datum å förbokning!
Det vore nice!

Ursprungligen av iTemudjin:

Nä det ska det väl inte behövas! Kanske släpp-datum å förbokning!

Precis, det var det jag tänkte - att vi kanske får veta släppdatum för resten av världen idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-12 13:56
Ursprungligen av Adrian B:

Precis, det var det jag tänkte - att vi kanske får veta släppdatum för resten av världen idag.

Hur mycket dyrare tror ni iPaden kommer vara i Sverige än i USA?

Ursprungligen av h_e:

Hur mycket dyrare tror ni iPaden kommer vara i Sverige än i USA?

Jag tror på samma som iTemudjin.

Om man räknar med en dollarkurs på 8 kr (eftersom Apple inte följer dagskursen exakt utan har lite marginal) blir 499 x 8 = 3992 kr. Sen ska svenska staten ha sin del, dvs 25 procent moms: 3992 x 1,25 = 4990 kr. Apple gillar att sluta sina priser på 95 så det justeras nog till 4995 kr.

499 i USA ger 4995kr i sverige

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-03-12 14:04

Jag önskar mig en ny Apple TV.. Hur stor sannolikhet är det?

Nä men jag skulle nog sätta mina pengar på Mac Pro (om det är nåt annat än iPad förbokningarna förstås)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-12 14:16

5.30am, det är om en kvart va? Det vore ju märkligt om Apple Store var nere längre än så då.

Ursprungligen av imaster:

5.30am, det är om en kvart va?

Ja, se inlägg #4.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-12 14:22
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, se inlägg #4.

Jag antar att klockan är 14.20 i Sverige då, min klocka är 23.20 så svensk tid hjälper mig sådär...

Jag visste väl att det skulle vara livat här, vi är ett förutsägbart gäng:)

4 minuter kvar

Öppen nu:)

iPad i USA, inget nytt i Sverige eller?

Ursprungligen av Mr Joakim:

iPad i USA, inget nytt i Sverige eller?

Ser ut att stämma ja.

Ursprungligen av Mr Joakim:

iPad i USA, inget nytt i Sverige eller?

Mm, verkar så.

Apple tar alltså ner Apple Store i hela världen, även om det bara är en uppdatering som rör USA. Fast kanske är även Apple Store för de övriga länderna anpassade för förhandsbeställningarna nu, även om det inte syns ännu.

Ursprungligen av Adrian B:

Mm, verkar så.

Apple tar alltså ner Apple Store i hela världen, även om det bara är en uppdatering som rör USA. Fast kanske är även Apple Store för de övriga länderna anpassade för förhandsbeställningarna nu, även om det inte syns ännu.

Kan ju vara förberedelser inför tisdag också, då vi förhoppningsvis återigen kan bänka oss framför en stängd applestore och hoppas på nya MacBook Pro

Bevaka tråden