Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Cube?!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-19 15:46

Tja!
Snappade upp detta!

Vad tror ni? F*n hade suttit gott med en ny cube!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 16:10

Förmodligen en Cube 2, men ingen jubileums-Mac. Den ursprungliga Twentieth Anniversary Macintosh (Spartacus) sålde mycket dåligt. Apple var tvungna att dumpa priserna på den på slutet. TAM såldes till korkade, prestigehungriga, fåfänga chefer med för mycket pengar.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-19 16:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Förmodligen en Cube 2, men ingen jubileums-Mac. Den ursprungliga Twentieth Anniversary Macintosh (Spartacus) sålde mycket dåligt. Apple var tvungna att dumpa priserna på den på slutet. TAM såldes till korkade, prestigehungriga, fåfänga chefer med för mycket pengar.

Japp, men jag säger bara f*n om det kommer en 2:a. Har precis börjat upgradera denna (bytte mot en cube ganska nyligen)! Kommer det en ny så kan man ju bara glömma att fortsätta med den upgraderingen, så får man väl köpa en ny om det är så att den lockar.

hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 16:19

Problemet med TAM var att Apple började med utseendet och först långt senare kom fram till hur datorn egentligen skulle användas och fungera. Priset blev därefter. Ett klassiskt exempel på form över innehåll där ytan prioriteras i förhållande till innehållet och funktionen. Ett sådant tänkande fungerar nog inte på dagens datormarknad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 02:15

Då känns det ju som att kuben har bättre chans, den sålde ju inte allt för bra men funkade ändå som konsumentprodukt.

Och den var rätt spejsig och en av Steve Jobs' darlings...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 02:18

De enda problemen med Cube var att den var för dyr, och, om jag minns rätt, till en början saknade CD-brännare. För övrigt var den fantastisk.

Kuben har väl värsta kultstämpeln nu och man jättehögt andrahandsvärde så det vore väl nästan konstigt om Apple inte gjorde en ny Cube…

ja, cuben är faktiskt otroligt snygg...
bland det snyggaste som apple gjort någonsin !
min farfar har en cube, med apples 17 crt monitor.
jag hade gärna haft en cube som kontorsmaskin...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 06:55

Vi får väl hoppas att Apple fattar det också och bygger en Cube II. För mig får den gärna vara lite större, ha en PPC 970-processor, stor tyst, snabb kvalitetshårddisk (en Seagate Barracuda V), Firewire- och USB 2-portar samt hörlursjacket på framsidan och resten av portarna på baksidan (inte undersidan). Digital bildskärmsanslutning av PC-typ och analog anslutning.

Om det nu kommer en ny Cube - hoppas, hoppas - så är frågan om Apple gjort den billigare, eller om den fortfarande kommer att vara nån slags lyxmaskin - det senare gick ju inte så bra sist.

Men jag tror att det kan vara de nya PowerMacarna som lånat designen från Cube. Lite större/högre för att få plats med allt.

Att en jubileums-Mac skulle se ut som en Cube håller jag inte för troligt. Den designen känner vi ju redan till.

Men man vet aldrig med Apple. Jobs anföranden liknar allt mer TV-shop...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
TAM såldes till korkade, prestigehungriga, fåfänga chefer med för mycket pengar.

Eyyy! Jag tar personligen illa upp av denna kommentar!

Vi har en TAM ståendes i en skrubb, det är något mindre fel på den så därför används den inte.....men fin är den!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-05 09:31

Undrar bara hur TAM:en ser ut...

...någon som kan bidra med en bild?

Cuben har jag sett och det är den grymmaste stationära dator jag skådat. Sjukt cool med "brödrosts-cd"!!!

Kolla här

Citat:

Skrevs ursprungligen av osDesign
Undrar bara hur TAM:en ser ut...

...någon som kan bidra med en bild?

Cuben har jag sett och det är den grymmaste stationära dator jag skådat. Sjukt cool med "brödrosts-cd"!!!

1
Bevaka tråden