Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voodoo 3000

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ähum. En kompis har ett "Voodoo 3000" skärmkort liggandes, och jag tänkte att den kanske kunde ge lite mer sprutt till min blåvita G3/300 som är rätt seg med OSX. Jag har inte kortet i min hand ännu, men snart.

Lite sökande på nätet gav inte så mycket; går detta kort att använda, och med vilka drivrutiner?

Efter mer än tio års erfarenhet av Mac så måste jag medge att jag är helt nollad på detta - läskig känsla

Någon som har erfarenhet att dela med sig av, eller referenser hemsidor?

/Micke, ute i det okända.

Av vad jag har kunnat luska fram ser det ut att vara ett PCI-kort, så där är det grönt. Frågan är om det är ett MAC- el. PC-kort. Om det är ett PC-kort måste du flasha det (vet inte hur man gör el. om det äns fungerar). Om det är ett MAC-kort borde det inte vara ngt problem, jag bytte ut ett ATI Rage PRO mot ett GeForce 4 MX i min G4 utan problem.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-19 15:21

Jag tror inte att OSX har stöd för Voodoo 3 3000 alls.

Mycket möjligt, men du kan ju alltid pröva.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Av vad jag har kunnat luska fram ser det ut att vara ett PCI-kort, så där är det grönt. Frågan är om det är ett MAC- el. PC-kort. Om det är ett PC-kort måste du flasha det (vet inte hur man gör el. om det äns fungerar). Om det är ett MAC-kort borde det inte vara ngt problem, jag bytte ut ett ATI Rage PRO mot ett GeForce 4 MX i min G4 utan problem.

Det körs på en beige G3 med OS9 för ögonblicket, så den borde mao vara flashad. Det är väl bara att chansa; jag får det för en liten slant så...

/Micke

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-06-03 10:31

Det finns inga drivrutiner till 3Dfx Voodoo kort under OSX, helt enkelt eftersom nVidia köpte dem och lade ner tillverkningen inna oSX etablerat sig. Det finns drivisar till OS9 i varierande skick, jag kör själv med ett 3000 under 9.2.2 beige 233 DT

/Göran

1
Bevaka tråden