Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp din 99mac t-shirt i medlemsshopen!

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-03-04 11:37

Hur F-N kan det vara 195:- i frakt om man skall köpa med veteran priset......
Sorry no deal innan detta är fixat

Ursprungligen av mikaelf:

Hur F-N kan det vara 195:- i frakt om man skall köpa med veteran priset......
Sorry no deal innan detta är fixat

Det beror på att shoppen är konfigurerad så att all frakt upp till 1000kr order kostar 195kr (flatrate) och därutöver är det fraktfritt. Det finns inget alternativ att välja brevfrakt för shoppen vet inte vilka produkter som går att skicka i ett brev och vad som kräver t ex företagspaket. Skulle man ge kunden möjlighet att välja skulle minst 50% välja att skicka iMac 27" i ett brev billigt

Så då är lösningen att inkludera frakten i priset vilket vi gör med 99mac t-shirten á 195kr.

Jag ville ge 99mac veteranerna (ni är 497 män och 4 kvinnor) möjligheten att köpa den billigare men det går inte att lösa fraktfritt till det lägre priset (när du drar bort moms porto, packning, kortavgift och hantering så går vi back) så då har man två alternativ: köp t-shirt fraktfritt för 195kr eller vänta med att köpa t-shirten tills dess att du behöver något annat och få den fraktfritt till det lägre priset.

Om intresset finns så är det klart att vi kan utöka sortimentet av 99mac produkter. Några självklara steg vore väl just en snygg piké, en musmatta och en riktigt rejäl kaffemugg

Problemen vi haft genom åren har varit dels att man måste köpa in produkterna i förväg (och betala) i rätt rejäla antal, dels att man måste hantera packning, skick och betalning. Nu har vi ju löst själva distributionen genom att använda Digital Inn medlemsshoppen men det är inte gratis direkt.

Om dessa 99mac t-shirts säljer slut och det inte blir för mycket besvär (ni märker ju hur många kommentarer vi fått på dessa enkla t-shirts) så kommer det nog bli en fortsättning!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-03-04 13:16

Det är väll enkelt, ge oss ett bättre pris inklusive brevfrakt på tröjan (med veteranrabatten)
sedan att de tydligen vill ha 29:- i "frakt" om man hämtar den i deras butiker.....

Hämtas i butik - Örebro (29 kr)
Hämtas i butik - Linköping (29 kr)
Företagspaket (195 kr)
Postpaket (195 kr)

Ursprungligen av mikaelf:

Det är väll enkelt, ge oss ett bättre pris inklusive brevfrakt på tröjan (med veteranrabatten)
sedan att de tydligen vill ha 29:- i "frakt" om man hämtar den i deras butiker.....

Hämtas i butik - Örebro (29 kr)
Hämtas i butik - Linköping (29 kr)
Företagspaket (195 kr)
Postpaket (195 kr)

Är inte 195:- inkl. frakt ett vettigt pris då ? Slipper du dessutom gå och hämta den för 29 :-

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-04 15:45

Nu börjar vi så smått att bli "varma" i kläderna (t-shirten)

Detta är bara "goodwill" folks och "lite" medlemsstöd till driften .

Vi har alla 1000 olika åsikter och viljor gud hjälpe oss alla

"Köp eller köp inte" tycker jag håller länge som ledstjärna nämndes ovan av adress@mac .

Blir det för mycket snack så får vi inga huvtröjor som jag älskar

och inga muggar och ingen 99mac pyjamas med tillbehör

Det var ett j-a gnäll, har ni aldrig skickat brev förut? En t-shirt kostar minst 24, förmodligen 36 kronor att skicka med Posten. Och sen tillkommer emballage, arbete, transaktionskostnader mm och förstås tryck. För att inte tala om momsen och sen går 50% av vinsten bort i skatt. Så fort man börjar räkna på ett t-shirtprojekt inser man att "the only winning move is not to play"

Ser fram emot 99muggen för 395:-, hoodien för 796:- och 99pyjamas för 1795:-.

Nä, sälj de där tröjorna till underpris och dra av skiten på reklamkontot.

Jag är tyvärr tvungen prioritera min kurslitteratur. Kul.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag är tyvärr tvungen prioritera min kurslitteratur. Kul.

Maila mig din storlek och din postadress så skickar vi en t-shirt till dig gratis!
martin.bjornstrom (at) 99mac.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-05 11:21
Ursprungligen av Björnström:

Maila mig din storlek och din postadress så skickar vi en t-shirt till dig gratis!
martin.bjornstrom (at) 99mac.com

Goflorp skrev:
Jag är tyvärr tvungen prioritera min kurslitteratur. Kul.

Men då måste du lova Goflorp att bli 99mac ambassadör dvs "ansikte utåt"

T-shirt på och nyrakad varje dag på skolan.

Sedan får du gå i första ledet i Lisebergsparaden när den öppnar i April här i Götet

Varje shopping lördag är det Kungsavenyn som gäller

Okey okey okey då du kan få slippa "Prideparaden" men då är Björnström & com snälla i överkant tycker jag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-05 14:52
Ursprungligen av Björnström:

Maila mig din storlek och din postadress så skickar vi en t-shirt till dig gratis!
martin.bjornstrom (at) 99mac.com

Inte för att missunna Goflorp en gratis t-shirt, men hur många studenter finns det på det här forumet som får stå med mössan i handen och betala för sin om dom vill ha en ?

Ursprungligen av NBK:

Inte för att missunna Goflorp en gratis t-shirt, men hur många studenter finns det på det här forumet som får stå med mössan i handen och betala för sin om dom vill ha en ?

Kanske inte så många som har varit med så länge - veteraner - dessutom med över 8000 inlägg. :">

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-05 14:57
Ursprungligen av adress@mac:

Kanske inte så många som har varit med så länge - veteraner - dessutom med över 8000 inlägg. :">

Då kommer ju frågan hur många fler veteraner som inte har råd isf..
nu ska jag hålla käft innan jag startar ett krig

EDIT:
Inlägg som påpekar att jag bara är avundsjuk osv osv undanbedes. Jag vill inte missunna någon, samt om jag hade velat ha en t-shirt så hade jag haft råd. Det är mitt eget val att jag inte köper en.

Ursprungligen av NBK:

Inte för att missunna Goflorp en gratis t-shirt, men hur många studenter finns det på det här forumet som får stå med mössan i handen och betala för sin om dom vill ha en ?

Inte binder de ris åt egen rygg, väl? :S

Ursprungligen av Goflorp:

Ser fram emot 99muggen för 395:-, hoodien för 796:- och 99pyjamas för 1795:-.

Nä, sälj de där tröjorna till underpris och dra av skiten på reklamkontot.

Jag är tyvärr tvungen prioritera min kurslitteratur. Kul.

Bra idé med en 99muggen! Det vore inte fel att ha! Finns det sådana?

En vit mugg med 99mac-loggan (i svart).

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Bra idé med en 99muggen! Det vore inte fel att ha! Finns det sådana?

En vit mugg med 99mac-loggan (i svart).

Mm, tillverkad av Denby i Storbritannien. En svart mugg med loggan i vitt.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Mm, tillverkad av Denby i Storbritannien. En svart mugg med loggan i vitt.

Vart kan jag inhandla den? Vill ju även ha en vit mugg

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-08 17:52

Fick min t-shirt idag, skall stolt bära den på jobbet imorgon

Ursprungligen av Drakfot:

Fick min t-shirt idag, skall stolt bära den på jobbet imorgon

Samma här - men jag väntar till helgen tror jag.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-03-08 21:19

Min ligger på OKQ8 Orminge. Ska hämtas imorgon på väg hem från jobbet och bäras på onsdag.:)

Igår fick jag hem min tröja, den är väldigt stilig men trycket buktade ut något på M:et..

Ursprungligen av InPezonator:

Igår fick jag hem min tröja, den är väldigt stilig men trycket buktade ut något på M:et..

Ja det där såg ju inte så kul ut...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-11 10:18

Vilken.... strålande.. kvalitet på det trycket :confused:.. tur att du inte betalade överpris för den *ironi*

Ursprungligen av InPezonator:

Igår fick jag hem min tröja, den är väldigt stilig men trycket buktade ut något på M:et..

Jag hade något liknande - lite mindre bara. Löste sig när jag tog strykjärnet på avigsidan.

Äsch, jag är inte så knusslig.. Hoppas bara att det inte är någon känslig som fått liknande tryckproblem.
Jag tycker inte att 195kr är något överpris för en t-shirt när frakten ingår.

Nu är våra XXL t-shirts slut!

Bevaka tråden