Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail tappar bort alla mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft ett problem som jag inte kommer tillrätta med varken med Leopard eller nu sen jag uppgraderat till Snow leopard.

Jag har två mailkonton kopplade till Mail med IMAP, det ena AOL, det andra Levonlines webbhotell. Mitt problem är att när internetkontakten på något sätt bryts (för att datorn går i vila, jag kopplar ner 3G etc) så tappar Mail bort ALLA mail som ligger hos Levonline när internetkontakten återskapas. De bara försvinner framför ögonen på mig! Har jag öppnat ett mail i ett eget fönster stängs det och försvinner.

Mailen hos AOL ligger kvar precis som de ska, men Levonline börjar i bästa fall ladda ner alla mail igen. I sämsta fall måste jag start om mail. På Levonlines support säger de bara att Mail är dålig på IMAP, men jag köper inte riktigt det när det funkar perfekt med AOL (som dessutom är gratis...).

Jag håller på och spräcka min väl tilltagna dataplan för 3G pga detta. Dessutom växer min katalog av mail på hårddisken (innan jag kom på att jag behövde slänga hela mailmappen för Levonline när min hårddisk blev proppfull, då var den över 40 gb stor istället för 800 mb). Men framför allt är det irriterande att plötsligt mailen försvinner framför ögonen.

Hjälp mottages tacksamt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 21:59

I Mails inställningar/konton/avancerat finns olika alternativ för "Spara kopior av brev för läsning i frånkopplat läge".
Har du lika inställningar där för båda kontona?

Kontrollerade och det var samma inställning. Mailen försvinner ju inte heller när jag tappar kontakten utan när jag återfår den efter att ha tappat den.

Jag har undrat om det har något med att göra att Mail inte litar på Certifikatet som Levonline har, får upp en fråga då och då om jag litar på det.

1
Bevaka tråden