Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man egentagna filmer FRÅN iphone?...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utan att skicka dem via epost, mms?
Använder min nya iphone 3gs i jobbet som tennistränare, och det är perfekt att filma teknikträning med. Men har inte fått rätt på hur man (om man) kan föra över de filmer man har filmat till datorn på ngt sätt...

tacksam för lite hjälp
/Henke

Annars är jag sjukt nöjd men min nya lur, ni som inte har den -köp!!! har tre´s abonnemang, funkar klockrent!

Tja, titta här (Apple - iPhone - Learn how to use all the features of iPhone.) t.ex. Sen finns det en användarmanual också på Apples supportsidor för mer text.

Tackar tackar, det var ju lättare an jag trodde

Jag antar att man kan använda t.ex. Bildinsamling som med stillbilder.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-24 22:31

Har du en PC anslut telefonen och den kommer upp som en usb sticka dra sedan filmerna därifrån till vart du vill. Detta under förutsättning att du har en operativsystem från Microsoft som är nya än Windows 98.

Dyker upp i iPhoto. Bara att importera och sedan dra från iPhoto till skrivbordet om du vill jobba vidare med filen. Annars går det att kolla på den i iPhoto.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-03 18:59

Jag har en iPhone 3g och fick två filmer skickade med MMS. Jag kan spara dem i Bilder -> kamerarulle men när jag öppnar iPhoto (på en iMac) syns inte filmerna, bara diverse bilder. Hur får jag över filmerna till datorn?

Jag antar att man kan använda t.ex. Bildinsamling som med stillbilder.

Ursprungligen av kvintus:

Jag har en iPhone 3g och fick två filmer skickade med MMS. Jag kan spara dem i Bilder -> kamerarulle men när jag öppnar iPhoto (på en iMac) syns inte filmerna, bara diverse bilder. Hur får jag över filmerna till datorn?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-03 19:16
Ursprungligen av kvintus:

Jag har en iPhone 3g och fick två filmer skickade med MMS. Jag kan spara dem i Bilder -> kamerarulle men när jag öppnar iPhoto (på en iMac) syns inte filmerna, bara diverse bilder. Hur får jag över filmerna till datorn?

Kolla så att filmerna inte ligger i samma mapp som iPhoto sparar de andra bilderna från mobilen.
Vet inte hur iPhoto hanterar sådant om man sparar allt i dess egna bibliotek dock.

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2010-03-05 08:44

Jag har en iPhone 3G. Använder DIskAid för filmerna jag tagit via Cycorder (jailbreakad alltså). Därifrån kan jag helt enkelt lyfta över dem till datorn. Sen tar jag in dem i iMovie och redigerar.

Är det verkligen ingen som hört talas om Bildinsamling? Det följer med OSX. Tömmer en iPhone på bilder och filmer på nolltid - och lägger filerna där ni vill ha dom. Jisses.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-07 13:32

Varken Bildinsamling eller iPhoto visar filmerna med iPhonen ansluten. Jag har importerat m.h.a. båda programmen men filmerna finns inte på datorn. Jag kan däremot kopiera filmerna och klistra in dem i ett utgående mail, avbryta sändningen och hitta mailet på macen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-08 10:45

På min laddas de ner med båda programmen. Ligger bland bilderna, med en liten "pil-ikon" så man ser skillnad på stillbilder och film. Har du kollat så du inte har missat den?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-10 08:07

Jag har inte missat dem. Jag ser dem inte i programmet innan nedladdning och inte heller efter nedladdning av bilder. Formatet är 3gp, kan det ha med det att göra?

1
Bevaka tråden