Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget minne i Illustrator

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-03-02 15:12

Hjälp!

jobbar i illustrator och ska spara en bild för webben när jag får meddelandet att bilden överskrider storleken. Jag har testa att spara samma dokument på en annan dator och det fungerar bra, har även sparat det på denna datorn som jag nu har problem med. bilen är inte så stor, dokumentet ligger på ca 15mb med en massa lager. Även om jag skapar ett nytt dok med bara en färgad ruta kommer samma meddelande. Jag har inte ändra några inställningar utan det bara blev så. har något stött på detta problemet tidigare?

tack för hjälpen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 15:33

Jag tycker att det dyker upp hela tiden vet inte vad det beror på, men det brukar funka i alla fall...

Kanske har det med storleken i antalet pixlar att göra?

/Tangen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-03-02 16:41

Jag såg nu att det bara gäller när jag väljer webb som dokumentprofil. Någon som har svaret?

Vilket format försöker du spara i (ai/eps/png etc)?
15MB för ett webbdokument låter iofs inte helt sunt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:06

Sen bör man arbeta i PS för webben.

Ursprungligen av Tangen:

Sen bör man arbeta i PS för webben.

Nåja.

Om man sysslar med textillustration eller vektorgrafik kör man ju Illustrator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:25

jo, och ja - men slutprodukten till en programmerare bör enklast vara en psd.
Man drar helt sonika över ill grejerna till PS

Ursprungligen av Tangen:

jo, och ja - men slutprodukten till en programmerare bör enklast vara en psd.

Vet inte om jag håller med om det- beror väl lite på. Men 'round trippingen' är ju sweet, det är helt klart.

Jag var mer inne på att om man nu har gjort nåt snyggt i Illustrator och vill trycka ut en enkel bild för webben, så borde det ju vara enkelt med just den exportfunktionen, som väl är samma i båda programmen- give or take.

Men jag förstår att vi pratade om varandra lite, och arbetsflöden är nog en rätt individuell grej. Huvudsaken är att man själv har alla hästar hemma och vet vad man gör...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:35
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Vet inte om jag håller med om det- beror väl lite på. Men 'round trippingen' är ju sweet, det är helt klart.

Jag var mer inne på att om man nu har gjort nåt snyggt i Illustrator och vill trycka ut en enkel bild för webben, så borde det ju vara enkelt med just den exportfunktionen, som väl är samma i båda programmen- give or take.

Men jag förstår att vi pratade om varandra lite, och arbetsflöden är nog en rätt individuell grej. Huvudsaken är att man själv har alla hästar hemma och vet vad man gör...

aahhh, det är klart - om man vill göra EN bild för webben - så måste man ju så klart kunna skjuta ut den från Illustrator.

(Jag tänkte mest på hela siter)

/Tangen

1
Bevaka tråden