Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felkod -43!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet hur jag blir av med en fil som när jag vill ta bort den säger att den inte kunde tas bort och anger felkod -43?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-22 19:49

-43 betyder att filen/mappen/behållaren inte kan hittas.

Alla felkoder finns på www.appleerrorcodes.com

Ok! Men hur får jag bort den? Testade använda DeleteIt men det gick inte.....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-08 12:31

Jag får upp felkoden -43 när jag försöker radera filer i Papperskorgen. Har läst mig till att det betyder:
"43-dsSystemFileErr-kan inte hitta systemfilen som ska öppnas (föråldrad)"
"Type -43 error (File not found, Folder not found). The item that the program was looking for is not in the location that it was supposed to be."

När jag försöker ta ur filerna från Papperskorgen går inte det och det står;
"Åtgärden kunde inte slutföras eftersom ett eller flera objekt inte kunde hittas.
Felkod-43".
Det hela började med att jag försökte ta bort programmet Funtastic Photos när det började krångla vid nedladdning av en ny version. Man kan alltså inte radera tomma filer och mappar utan måste återställa dom, eller ?

Det som stör mig mest är att det ligger några mappar i papperskorgen som heter;
Home/Documents, Startup Disc/Applications, Home/Library/Preferences och Home/Library/Caches. Ingen aning hur dom kom dit.

Hittar inga svar på detta men hoppas på att någon vänlig själ här kan i alla fall förklara vad jag ska börja med att göra. Tack på förhand !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-08 22:15

Vilken version av Mac OS har du?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-08 23:51

Jag har Leopard. Har inte fått in Snow Leopard ännu eftersom det är lite trixande på Air:n och jag inte vet vilken metod som är bäst att använda.

  • Medlem
  • 2010-03-09 05:45
Ursprungligen av JP1:

Jag har Leopard. Har inte fått in Snow Leopard ännu eftersom det är lite trixande på Air:n och jag inte vet vilken metod som är bäst att använda.

Lägg det på ett USB-minne och skjut in.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-09 16:00

Prova är att tvångstömma papperskorgen genom att hålla nere alt-tangenten när du väljer töm papperskorg.

Man kan ha hjälp av olika program som Trash It, OnyX eller Cocktail.

Här är en hel sida med papperskorg-tips: Solving Trash Problems

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-09 22:22

IngoX: Toppen ! Jag ska prova dina tips. Tack !

Dalle: Ja, jag har förstått att man kan göra så och har skaffat ett USB-minne som klarar massor med information men sedan hörde jag att man kan använda en annan dator för att föra över Snow Leopard genom internetdelning (väl). Ska ta mig an det snart.

1
Bevaka tråden