Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-släden åker ut vid boot. Hur stoppa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade nytt system förra veckan (10.5.8), Men inte från en dvd, utan från en klon av installationsdisken som låg på en partition på en annan hårddisk.

Nu åker dvd-släden ut varje gång jag bootar. Inte hela världen, men om det gick att få stopp på det vore det skönt.

Men hur gör jag?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-08 18:26
Ursprungligen av Jetwash:

Drar mig lite för det. Rädd för att det nollställer en massa annat också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-08 18:38

Det är inte så att du på något sätt har en musknapp som är nedtryckt under boot?

Ursprungligen av joakimo:

Det är inte så att du på något sätt har en musknapp som är nedtryckt under boot?

Nej då. Men undrar om det kan med saken att göra att jag installerade från en kopia av installationsdisken som jag hade på en partition på en annan HD....

Ursprungligen av Falutjorven:

Nej då. Men undrar om det kan med saken att göra att jag installerade från en kopia av installationsdisken som jag hade på en partition på en annan HD....

Det har jag gjort många gånger med både Leopard och Snow Leopard (för att det går så mycket fortare) och det ställer inte till med några problem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-09 16:01

Prova iaf att boota utan musen / annan mus inkopplad ifall det skulle vara den som felar på något sätt. Kanske tom ta ut alla USB-enheter.

Har du satt startskiva = DVD ?

1
Bevaka tråden