Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från MacHeist, MacBuzzer och MacUpdate (feb/mar 2010)

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så har Macheist satt igång igen med ... ja, vem vet vad det ska bli
Tills vi vet så är det programutdelning. Just nu delas Squeeze ut
MacHeist ~ Uh oh? something ?fell off? the truck? 5-finger discount time.

Squeeze - ett helt nytt program från Latenitesoft
is a background file compressor, which uses the new HFS-compression technology in Snow Leopard to transparently compress the folders you configure it to process. Mac OS will read those files normally, they will just take less disk space.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-26 08:00

Skoj, förra gången var en utmaning (jag klarade inte alla uppdragen utan hjälp på deras forum..)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-26 10:03

verkar vara ett rätt så vettigt programutbud i denna!

Ursprungligen av zazor:

verkar vara ett rätt så vettigt programutbud i denna!

Var ser du det programutbudet? De har väl bara avslöjat "Squeeze" än så länge?

Det som står under MacHeist 3 på deras hemsida är förra programpaketet.

Diggar Squeeze hittills! Kanske inte direkt 3.2 GB jag saknade, men jag har fått dem iaf

Helt rätt Jesper men det verkar som MacRipit och MacJournal på något sätt kommer att ingå tillsammans med något "klippbordsprogram". MacJournal med sin bloggfunktion skulle jag inte ha något emot att testa- göra klart/hålla på med inlägg med rätt layout för att sedan publicera när det är dags

Lyckades få bort 2,1 GB med Squeeze!

Om man någon gång deltagit i en heist så står man på maillistan. Än så länge har det inte varit någon ny heist o frågsn är vad de kan hitta på för att överträffa den förra men jag har fått en del intressanta gratislicenser under året för att inte tala om vad alla medlemmar i det vinnande (gröna) laget fick efter förra heisten.

Squeeze är alltså en nyimplementation av, vad hette det nu igen, DiskDoubler? Man får hoppas att det inte gör datorn lika långsam. Men det gör den nog. Det brukar vara bättre att köpa en större disk.

Tidigare MacHeist har varit mycket bra erbjudanden, speciellt den med Pixelmator och Vector Designer (köpte trepack, trippel uppsättning licenser). Deras uppdrag och lag har jag inte brytt mig om.

Det blev en Nanobundle med några tidigare program i ny version
för $ 19.95 eller ca 150 kr (varav 25 % går till välgörenhet) får man

MacJournal
RipIt
Clips
CoverScout
Flow
Tales of Monkey Island - låst tills de sålt 50 000 paket
RapidWeaver - låst med okänt lås

När det gäller Squeeze så märker jag inget v att datorn skulle bli långsammare - kanske är jag inte tillräckligt snabb ....

Jaha, jag såg inte att RapidWeaver skulle vara låst. Det var synd, annars hade jag köpt idag, nu vete fanken...

  • Medlem
  • 2010-03-04 19:32
Ursprungligen av sjovall:

Jaha, jag såg inte att RapidWeaver skulle vara låst. Det var synd, annars hade jag köpt idag, nu vete fanken...

Haha!

Jag gjorde samma miss, fast efter att jag hade betalat. Det var det programmet jag var mest intresserat av. Hoppas att målet uppfylls då.

Jag köpte direkt. De låsta brukar låsas upp, men även om de inte når dit så är det ett paket värt pengarna.

Jag tror att vi kan vara lugna när det gäller låsta program. Varken MacHeist eller Realmac Software (RapidWeaver) vill ha tusentals missnöjda macanvändare. Hela idén med låsta program är väl att generera intresse och spekulationer men knappast att skapa missnöje. I västa fall få de väl göra som med nanoBundleFree - låsa upp fast man inte nått målet. Men innan dess ska det nog bli lite mer "skrik och skän" blandat med utlovade bonusprogram.

Själv är jag nu mest intresserad av om de ska använda någon ny "marknadsföringsväg". I MH3 använde man twitter som genererade div diskussioner och med det även drog intresse till paketet. I NanoBundleFree användes både twitter och Facebook. Som sagt undrar om det ska bli något nytt

Ursprungligen av macwitty:

Jag tror att vi kan vara lugna när det gäller låsta program. Varken MacHeist eller Realmac Software (RapidWeaver) vill ha tusentals missnöjda macanvändare. Hela idén med låsta program är väl att generera intresse och spekulationer men knappast att skapa missnöje. I västa fall få de väl göra som med nanoBundleFree - låsa upp fast man inte nått målet. Men innan dess ska det nog bli lite mer "skrik och skän" blandat med utlovade bonusprogram.

Vi får se. Det är väldigt smart i alla fall. Man sitter och bevakar ställningen fast man redan köpt, för att se om upplåsningen verkar närma sig. Det skapar förstås med trafik (som den här tråden) vilket i sin tur ger mer trafik och köp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-05 00:43

Jag har också köpt idag, framför allt för att få betalat RipIt samt att få bidra till välgörande ändamål,

Nu kom "tweetblasten" 3 bonusprogram mot en tweet (och troligen också att man följer MH)

Tracks
Tracks lets you play your music library and browse the iTunes Music Store right from your menubar.
Airburst Extreme
You’re an interstellar athlete competing for fame in Airburst matches throughout the Solar System.
Burning Monkey Solitaire
A solitaire game with a singing gorilla, flaming arrows, hundreds of jokes and secret easter eggs!

Kanske inget jag hoppar högt för men gratis är gott.
Jag har ju aldrig vait någon spelare - vllket gör det ännu mer intressant att jag likt Ingemar bevakar upplåsningen - men kan ibland ta en stund med "läggspel" så jag kanske ska ge solitärprogrammet en chans.

Undrar om detta är marknadsföringsinsatsen denna gången eller om de har mer i rockärmen.

"Tweetblast" är ett fult knep. Jag gillar inte Twitter, jag tycker det är något av det tramsigaste Internet fött hittills, spam-drabbat och dumt på samma gång. Men jag vill gärna ha Airburst Extreme.

  • Medlem
  • 2010-03-07 11:32

3 dagar kvar och 15k köp kvar till målet. Vad tror ni? Kommer målet att uppnås? Tycker det har varit lite klen tillväxt den senaste dagen.

Det är ju främst de två dolda programmen jag är sugen på. Och mest sugen är jag på rapid weaver - lite irriterande med hemligt mål.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-03-07 14:38

Tales of Monkey Island är nu upplåst och RapidWeaver "will be unlocked for all purchasers when we reach 50,000 bundles!"

Hurra! Monkey Island var viktig, det var den jag väntade på! Tydligen fegar de ur lite; 50000 når de nog, men de hade nog tänkt lägga RapidWeaver på 75000 eller 100000 om det såg realistiskt ut.

Bra att det blev upplåst - och att RapidWeaver förhoppningsvis blir det snart
Sedan ska vi väl även få Tweetie som döljer sig till höger på sidan
(Ingemar, för visst är ett twitterprogram vad du längtat mest efter )

Undrar om detta är slutet för "låsta program till x program sålts" i paket?
Det är nu andra gången de släppt ett program innan målet nåtts så trovärdigheten är väl inte så stor längre. Kanske dags för en ny modell för att skapa aktivitet hos köparna att få fler att köpa.

...fast det här är ju inte "MacHeist" i avseendet tävlingar utan snarare en försäljningskampanj. Själva "heisten" är ju gåtorna, tävlingarna, poängsamlandet, dygnetruntvakandetefterledtrådar...

Jag köper inte något nu iaf. Har redan mängder med Heist- och Zot-program som jag inte använt än.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag köper inte något nu iaf. Har redan mängder med Heist- och Zot-program som jag inte använt än.

Jag räknar inte de jag inte använder, jag räknar de jag använder, och då har de flesta Heister varit bra köp, denna också. Det räcker med ett "kanske" eller två. MacHeist 2 var dock den bästa någonsin.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag räknar inte de jag inte använder, jag räknar de jag använder, och då har de flesta Heister varit bra köp, denna också. Det räcker med ett "kanske" eller två. MacHeist 2 var dock den bästa någonsin.

Jag har i "the heat of the moment" köpt de flesta av de paket som man erbjudits genom Macheist men jag har också en del program man fått gratis som deltagare i tävlingarna som brukar vara kring en heist. I det nuvarande paketet är det bara Rapidweaver som intresserar mig och till det programmet har jag redan licens.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-08 08:15

Kan ju tipsa om TheMacSale
Fick lite beslutsångest nu om vilket paket jag ska köpa. Macheist är ju billigare, och det är väl mest Flow (för att ersätta Cyberduck) jag är intresserad av. Men Ripit, Clips och CoverScout kan säkert vara användbara ibland.
I Macsale-paketet är jag intresserad av PathFinder och Storymill, men där finns ju också Videoconverter Pro (kan ersätta Visualhub) och inkBook som kan vara intressanta.

Ursprungligen av ledin:

Kan ju tipsa om TheMacSale
Fick lite beslutsångest nu om vilket paket jag ska köpa.

Bra tips. SuperCard är nog det intressantaste där, från min synvinkel. Annars var det inte mycket att ha faktiskt, inte för mig.

Men vari ligger beslutsångesten? Man kan ju köpa båda.

Citat:

Macheist är ju billigare, och det är väl mest Flow (för att ersätta Cyberduck) jag är intresserad av. Men Ripit, Clips och CoverScout kan säkert vara användbara ibland.

Flow är intressant för mig med, för jag har aldrig gillat CyberDuck. RipIt är kanon, det klarar många DVD som Handbrake misslyckas med, givet köp om man nånsin tar backup på en DVD. Och Monkey Island var ett måste för mig! Tre intressanta, det är ett givet köp!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-08 08:52
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Men vari ligger beslutsångesten? Man kan ju köpa båda.

Så sant, så sant, men när man inte är ekonomiskt oberoende så håller man lite extra i pengarna, så helst vill jag bara investera i ett

Ursprungligen av ledin:

I Macsale-paketet är jag intresserad av PathFinder och Storymill, men där finns ju också Videoconverter Pro (kan ersätta Visualhub) och inkBook som kan vara intressanta.

Kanske värt att fundera lite på vad som finns där...

PathFinder är ju rätt känd, men jag tycker den är rätt avskräckande i designen, råddig och ful helt enkelt, för mycket bråte. Ser ut som en filbläddrare för någon som använt Windows3 för mycket tycker jag. Så jag har väl aldrig gett den en chans.

ShoveBox, tja, jag är skeptisk mot program som vill ta mer plats i menyraden. Där är det trångt nog ändå. Men det låter ju inte helt omöjligt att ha ett litet samlad "klippboksprogram" eller vad man skall kalla det.

StoryMill är alltså för att skriva skönlitteratur. Men det känns inte som ett svårt problem.

VideoConverter Pro låter ju potentiellt intressant. Videokodning är knepigt och man behöver fortfarande bygga på sin verktygslåda för att klara allting. Det känns lite hotfullt att den är fokuserad på att koda just för bärbara enheter, men det kanske är mer säljsnack än en begränsning.

Och så Supercard, och resten där bortom såg mindre kul ut. (Även om jag gillar spel så är jag inte intresserad av MiniOne Racing.)

Har jag fel eller har tiden ökat med en dag...?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-09 00:33
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Har jag fel eller har tiden ökat med en dag...?

Nej då, dock är det väl bara 32 timmar kvar att hoppas på att 8000 bundlar till blir sålda

Bevaka tråden