Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Polera din iPhone så den ser ny ut igen

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Macrumors forum hittade jag denna tråd där användaren Shenaniganz08 har polerat sin gamla slitna iPhone från halvdöd till nästan bättre än ny. Han har inkluderat en steg-för-steg guide så nu väntar vi bara på att någon 99mac:are ska testa alltihopa på sin egen iPhone. Blir du först?

Här hittar du hela tråden:
Macrumors forum

Det var ju en hyfsat komplicerad procedur. Tror jag hellre köper en ny.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-05 13:41

Och så förlorar man allt tryck på baksidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-05 14:36

Personligne bryr jag mig inte så mycket om lite repor på baksidan, så länge den funkar fint.

Bättre det än att gå runt med den i mobilhölster...

Hade ändå inte tänkt sälja den, utan använda den till den går sönder.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-11 18:17
Ursprungligen av snigel1:

Personligne bryr jag mig inte så mycket om lite repor på baksidan, så länge den funkar fint.

Bättre det än att gå runt med den i mobilhölster...

Hade ändå inte tänkt sälja den, utan använda den till den går sönder.

Mitt mobilhölster är värt varenda krona! Jag har inte haft någon skråma på min sedan jag skaffade mitt Belkin hölster. Rekommenderas starkt.

Ähh, riktiga män använder Svinto.

Nej, nej...riktiga män bryr sig inte om sådant här - ett verktyg ska användas och ett verktyg slits. That's it.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ähh, riktiga män använder Svinto.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ähh, riktiga män använder Svinto.

Sånt som riktiga män använder för intimhygien alltså

Svinto börjar faktiskt inte repa ordentligt förrän löddret försvinner ur det hela.

En bänkfast polermaskin och en timme, inget märkvärdigt.

Det är inte repor, det är patina!

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-06 12:59

Ja, en ganska lång procedur.
Undrar hur lång tid det tog, tänker om han hade jobbat istället hade han kanske tjänat så pass mycket att han hade kunnat köpa sig en telefon som inte var repig. Fast hur manligt hade det varit.

inga av mina iPhones ser ut så, en 3G svart från 2008 och en vit 3GS från 2009. dock har jag kompisar som har iPhone 3Gn som ser ut att släpats efter en bil. knappt någon baksida kvar på dem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-06 21:26

Har absolut ingenting mot repor på mina prylar men har min iPhone i ett fodral. Detta på grund av en incident då jag tappade den och skärmen sprack. Jag hoppas helt enkelt att det inte ska hända igen och kanske skyddar fodralet något.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-06 22:10

tycker det ser jäkligt onoff-lennart ut med fodral.
tycker iphonen är så pass snygg att det är lite skamligt att täcka över den i en burka.

Jag måste säga att jag tycker att hans Iphone blev jävligt fräck med HELT svart baksida, utan Apple-loggan och modellinfo och sånt där

Som jag förstått det har man ett mobilhölster så man kan få mer för sin lur när man säljer den. Fast när man vart rädd om den och skall sälja den så är den då så outdated att man ända inte får några pengar för den ändå...

Nån som vill tjacka en Ericsson GH337 biligt? Inte en repa....

Man får inte ens tillbaka de 500:- som krusellväskan kostade - DET är ju lite ironiskt:tveksam:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-11 21:41

Jag trodde det var för att hålla luren i så bra skick att den håller under dom 24-månader man var dum nog att ha bindningstid på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-11 22:27

Många har väl sprickor i plasten.. Blir det någon åtgärd på iFånen, blir det nytt skal tillsammans med nytt batteri möjligtvis den dagen det blir aktuellt...

Men det blir nog en ny iFån före, fjärde generationen..

Ursprungligen av Morphen:

Många har väl sprickor i plasten.. Blir det någon åtgärd på iFånen, blir det nytt skal tillsammans med nytt batteri möjligtvis den dagen det blir aktuellt...

Men det blir nog en ny iFån före, fjärde generationen..

jag har massor sprickor i min vita iPhone 3gs och inte blir det bättre av att mina blå jeans färgat av sig i sprickorna.

Ursprungligen av Ollebro:

jag har massor sprickor i min vita iPhone 3gs och inte blir det bättre av att mina blå jeans färgat av sig i sprickorna.

Hade samma färgningsproblem med min vita 3G, men det gick lätt att "tvätta" bort med ett bra rengöringsmedel, t ex glassfoam.

när min blir lite dassig på baksidan tar jag lite papper och 70% etanol och tvättar av den... ibland även på framsidan! funkar skit bra!

Men var köper man en ny baksida och var kostar det. Jag hittar bara, vad jag tror är, ytterligare skal att sätta på som skydd.
Har också med sprickor (och känner igen det där med blåa jeans som verkligen letar sig ner i sprickorna) och funderar på att byta innan det blir värre...

/F

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-23 23:36

Reparera mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg och Stockholm

Ursprungligen av filipito:

Men var köper man en ny baksida och var kostar det. Jag hittar bara, vad jag tror är, ytterligare skal att sätta på som skydd.
Har också med sprickor (och känner igen det där med blåa jeans som verkligen letar sig ner i sprickorna) och funderar på att byta innan det blir värre...

/F

1
Bevaka tråden