Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till domän i Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-05 11:00

Någon som kan ge en detaljerad beskrivning hur detta går till? Och då menar jag verkligen detaljerad steg-för-steg.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-05 11:15

Vad har du gjort hittills och vilka felmeddelanden får du då?

Ursprungligen av Jocke:

Någon som kan ge en detaljerad beskrivning hur detta går till? Och då menar jag verkligen detaljerad steg-för-steg.

Lite mer detaljerad frågeställning, tack.

Systeminställningar -> Konton -> Inloggning -> Nätverkskontoserver (Anslut...) -> Mata in domännamn -> Klicka OK -> Autentisera med konto som har rättighet att ansluta datorer till domänen.

  • Medlem
  • 2010-03-05 11:29

Jag har inte ens något program som heter Katalogverktyg i Snow Leopard. Var hittar jag det?

  • Medlem
  • 2010-03-05 11:30

Aha, nu ser jag. Testar och återkommer...

  • Medlem
  • 2010-03-05 11:38

Ok. Loggar jag in på datorn som vanligt sedan? Med mitt domänkonto/lösen? Tidigare var man tvungen att göra nåt special vid inloggningen.

Du kan behöva trycka på "Andra" eller något liknande, om du väljer att ha den vanliga stilen på inloggningsruta med en lista på användare. Men ja, om allt går som det ska så är det så du gör!

  • Medlem
  • 2010-03-05 11:56

Hmm. Ok då löste inte domän-anslutningen mitt problem.

När jag skapar mappar på vår Win-filserver så får dom felaktiga rättigheter. Jag trodde detta skulle fixas om jag anslöt maskinerna till domänen. Men icke.

//Jocke

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-05 11:57
1
Bevaka tråden