Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine och förlorade Entourage 2008-mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-03 14:40

Min fru raderade av misstag ett mail ur papperskorgen.

För första gången hade jag tänkt använda mig av TimeMachine in skarpt läge.

Entourage-mailen (de lagras lokalt genom POP) finns i en mapp djupt ned i hierarkin under min frus identitet. Men när jag går in i Timemachine kan jag inte hitta mappen. Den skall ligga under [Frunsidentitet] / LIbrary / Caches ... och så vidare nästan tio mappar djupare. Problemet är att jag inte ens hittar Caches i Timemachine. Är det så att Time Machine inte tar backup på allting?

Finns det något sätt att lösa detta?

Har för mig att en av de saker som skulle förbättras när Office 2010 kommer är att Outlook kommer att ha fullt stöd för TimeMachine vilket man då får anta att Entourage inte skulle ha. (?)

Men,

ligger inte alla meddelanden i ~/Dokument/Microsoft användardata/Office 2008-identiteter/Huvudidentitet ?

Just det, tack för den! Nu kunde jag frigöra ett par GB när jag raderade den mappen! Kunde aldrig komma överens med Entourage.

Och jag hittade min databas där i TimeMachine, så du behöver nog bara leta på rätt ställe.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-03 16:52

Ok, det där som låg under Caches i första inlägget var de sökträffar jag fick på enskilda mail i spotlight.

Som sagts så ligger ju allt i den där huvudidentitetsmappen. Eftersom jag bara tar backup en gång i veckan ungefär, kunde jag inte bara återställa den förra backup'en för att komma åt detta enda mail, (för att inte förlora alla mail sedan dess) utan jag återställde det till en separat mapp. Innehållet i denna mapp ersatte sedan innehållet i huvudidentitetsmappen på en annan dator där Entourage inte används. När jag sedan startade Entourage på den datorn kom mail'en upp så som det såg ut vid backup-tillfället, och så jag kunde leta fram det aktuella mailet och spara det. Dessvärre gick det inte att importera huvudidentiteten på något annat sätt än det ganska yxiga sättet att ersätta mappar. För att kunna importera huvudidentiteten måste innehållet redan exporterats som ett rge-arkiv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-03 17:35

Smått paranoida jag har skaffat vanan att iaf någon gång i månaden exportera alla mail till ett rge-arkiv. Dessa får sedan time machine gå loss på.

1
Bevaka tråden