Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid ominstallation av Leopard

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I söndags skulle jag starta om min mac, men ack så fel jag hade.

Apple hardware test visar inga fel
Skivverktyg (via CD/DVD):
Enligt kontroll av skivan visare det att enheten mac HD verkar vara felfri.

Försöker med en ominstallation men varje gång kommer det här meddelandet upp:
Försöker installera om mac os leopard och då får jag följande:

Installation misslyckades

Mac OS X kunde inte installeras på din dator

Installeraren kunde inte installera vissa filer i "/Volumes/Macintosh HD". Kontakta programtillverkaren och be om assistans

Klicka på Starta om så startar datorn om. Försök sedan installera igen. Samma sak...

Om man bara startar om så kommer det en cirkel med streck igenom.

har Windows inlagt... och det fungerar utan problem. dte är den som startas upp vid omstart.

I skivverktyg hittar jag också mina previous system... dvs alla mina filer/ dokument som inte har hunnit hamna på min backup hårddisk. Jag kan se dem... men inte göra något. Lite frustsrerande. Försöker med skivavbild till min externa HD men får "input/outout error"

Vet någon vad som kan göras?
Vad som är problemet??
vad som har hänt? Något om det här problemet??

tacksam för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 23:37

Vad har du testat? Formaterat partitionen eller lägger du bara systemet direkt rakt på befintlig? Annars sista utväg är att blåsa hela disken (även boot camp) och börja från ruta ett.

Har inte testat att formatera utan att bara lägga ovanpå....
Skulle behöva känna att mina filer som jag kan se i skivverktyg är lite mera safe först, innan jag formaterar allt...

Frågan är kanske också hur jag kan spara filerna till en extern Hårddisk. Den vill inte göra avbilder

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-03 10:33
Ursprungligen av MartinaHn:

Har inte testat att formatera utan att bara lägga ovanpå....
Skulle behöva känna att mina filer som jag kan se i skivverktyg är lite mera safe först, innan jag formaterar allt...

Frågan är kanske också hur jag kan spara filerna till en extern Hårddisk. Den vill inte göra avbilder

Kan du starta den i Target mode? I så fall kan du läsa över dem med en annan Mac.
Installera på en extern FW- eller USB-hårddisk....

Target mode?? hur funkar det??

Går det att rädda mina filer?

Brukar göra en back up en gång i månaden,,, men sista tiden så har det arit så mycket runt omkring att jag glömt.... det är surt.

fast iof... har ingen annan mac :S

Hittade info om Target mode.... ska försöka få tag på en annan dator.

1
Bevaka tråden