Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stämmer HTC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2010-03-03 09:02

Jag hoppas verkligen att Apple biter i det sura äpplet denna gången. Skall Apple verkligen få ha dessa patent? Man kan ju verkligen undra ibland.

Några exempel:
Patent #5,920,726: System And Method For Managing Power Conditions Within A Digital Camera Device

Granted in 1999, this patent is surprisingly broad -- it flatly covers managing power in a digital camera device to a power manager that sends state information to a processor controlling the camera.

Patent #7,657,849: Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image

This one's cute 'cause it's brand new -- seriously, it was just granted on February 2. It's almost exactly what it says on the tin: it covers unlocking a touchscreen device by moving an unlock image. It's broad enough for us to say that it covers virtually every unlock behavior we've seen on phones, not just the iPhone's slide-to-unlock implementation.

http://www.engadget.com/2010/03/02/apple-vs-htc-a-patent-breakdown/

bara dessa 2 patent ger Apple rätt att stämma alla världens tillverkare av digital kameror och i alla mobiltillverkare som har någon sorts Slide to unlock funktion.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2010-03-03 09:31

Kollade runt lite, dock hittade jag inget. Men sen är det ju iPhone patent det gäller och inte mac patent

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 09:46

Jag tror iofs den främsta anledningen till att Apple gör detta är en respons mot att många tillverkare försökt stämma skiten ur Apple i ren frustration för att de inte lyckas skapa en "iphone killer".

Hoppas och tror att dom inte vill försöka förbjuda telefoner där man kan använda två fingrar samtidigt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 10:20

Någon av trådarna bör ju låsas iaf...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 18:34

Apple är ju långt ifrån värst, det verkar ju som om alla stämmer alla för tillfället. Nokia är dom som har mest stämningar. NYT har gjort ett trevligt diagram över läget, även postat på Gizmodo.

An Explosion of Mobile Patent Lawsuits - Bits Blog - NYTimes.com

1
Bevaka tråden