Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mysko minnesfel med MDD!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade 3x256mb + 1x512mb minne i min MDD, varpå den visade den ena minnesslotten som tom i System Profiler.

Tog bort minnet som ej visades och satte istället dit ett 512mb till, alltså 2x512+2x256, men nu visas ett av de minnen som tidigare visats som 256mb endast som 128mb, detta är på en annan minnesplats dessutom.

Någon som vet vad det kan vara som bråkar här?

Kan tillägga att det gäller olika hastigheter, olika tillverkare och både single- och double-sided minnen!

Har precis bjudit hem 2 x 512mb plus 2 x 512mb på Tradera och hoppas bara att dessa ska funka i min MDD !

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men har en MDD. Har har haft problem med minnet i den sedan jag köpte ett extra och pluggade in för några år sedan. Program började krascha hej vilt och det värsta var att problemet kvarstod trots att jag gjorde allt för att få bort det. Avlägsnade minnet, testade alla möjliga kombinationer av minnen och placeringer, körde minnestester och formaterade och installerade om... Kanske inte till någon hjälp men vad vet jag. Kan ju finnas oanade ledtrådar.

//Martin

Funkade!

Har nu satt minnena i min MDD och det funkar utmärkt !

1
Bevaka tråden