Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mörka partier på Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har inte skrivit här tidigare men det verkar ju vara ett bra forum för mac-diskussioner så detta bör passa här! Det är såhär att jag är nybliven mac-ägare. En 13" macbook-pro har jag skaffat mig och är mycket nöjd, förutom en sak!
Först fick jag en dator som hade ojämn undersida, vilket gjorde att den inte kunde stå på ett bord utan att vippa, kan tyckas som en petitess men jag störde mig på det och fick en ny macbook utan några som helst problem. När jag packade upp denna nya dator såg jag direkt att det finns två mörkare partier på skärmen, de syns tydligast i vinkel och inte alls rakt framifrån.
Ringde supporten och frågade vad jag skulle göra och han verkade mycket skeptisk till mitt problem, tog med datorn till apple-affären och de tyckte inte alls att det var en big-deal. Men för mig är det det!
Det är ju inte någon billig pc jag har köpt, förväntar mig att datorn ska vara perfekt!
Har jag rätt att göra det eller ska jag helt enkelt lära mig att leva med defekten?
Läste om det på lite forum och det verkar som om skadan har uppstått pga av ett yttre-tryck mot skärmen, de kallar det bruising, vilket måste skett i transporten eftersom jag har behandlat datorn som ett barn....

Har ni varit med om något liknande?

//Mvh Viktor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-28 14:11

Nu är det ju svårt att avgöra hur allvarlig defekten är utifrån din beskrivning, men om du stör dig på det så ska du givetvis ringa Apple. Man förstår ju att personalen i en butik inte tycker det är en "big-deal" eftersom de inte tjänar några stora pengar på att hantera garantiärenden.

Givetvis ska det inte vara några avvikande partier i skärmen. Punkt!
Du går ner till butiken, förklarar detta för din säljare och ber att få reklamera på den eftersom detta är ett produktionsfel.
Stå på dig men var korrekt och saklig så ska du se att det löser sig.

Och kom ihåg, dom som står i butiken är inga tekniker så dom varken kan eller får babbla om vad som täcks av reklamation, vad som är fel eller inte. Dom har inte dom certifikaten så be bara att få ett beslut av en certifierad tekniker och nöj dig inte med besked från en säljare.
När du fått svar av tekniker så tar du det vidare därifrån.

Lycka till!

Tack för svaren killar! Eftersom jag köpte butken från apple.se så får jag nog ta och ringa supporten igen och se vad de säger!

1
Bevaka tråden