Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka tillbehör till iPad vill du se?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad vill ni se för smarta lösningar på tillbehör till iPaden?
Själv är jag väldigt sugen på någon form av en trådlös överföring till en projektor...

Det kanske inte är något direkt tillbehör, men jag skulle vilja se ett program för videoredigeraring (på hobbynivå), så att man skulle kunna klippa ihop semesterfilmen redan på planet hem, typ...

::dama

Sagt det förut, magnet så jag kan klämma upp iPaden på kylskåpet!

Ursprungligen av harlekin:

Sagt det förut, magnet så jag kan klämma upp iPaden på kylskåpet!

Haha det vore nått!

Ursprungligen av harlekin:

Sagt det förut, magnet så jag kan klämma upp iPaden på kylskåpet!

Finns ju för väggmontering!:-) Du får sätta upp den på väggen jämte kylen!

The Wallee iPad Case and Wall Mount ... eller borra i kylen:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-01 07:39

Ett vattentätt fodral så jag kan ha den i badkaret.

Ursprungligen av pesc:

Ett vattentätt fodral så jag kan ha den i badkaret.

Lite gammalt inlägg, men wtf. Andres Industries verkar ha ett sådant fodral. Tyvärr har dom bara en väldigt stor PDF med info: http://andres-industries.de/images/stories/aiag/Support_and_Service/Download_Center/Flyer/Apple_accessories/caseforiPad_i_flyer_v02_15march2011.pdf

Kollar lite på lätt att plocka in det

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-01 08:38

Biltillbehör: Ett fodral/hållare som man kan hänga i stolen i bilen. så barnen kan se på film lyssna på musik när man kör bil.

Jag skulle vilja se en "USB Mass Storage"-kabel, alltså möjlighet att koppla in valfri extern hdd, usb-minne, kamera mm. Självklart med tillhörande app för filöverföring.
Kanske även en variant där man kan ansluta iPhone eller iPad som UMS till datorn, alltså omvänt.

Knutsson: En sån finns ju redan, i form av Camera Connection kit (eller vad det nu heter). Frågan är bara hur mycket access man har till USB-enheten som utvecklare.

Ah, just det. Lanserades ju samtidigt som iPaden. Står dock kvar vid mitt uttalande att det omvända vore najs. Alltså koppla in iPad/iPhone/iPodTouch till datorn och den kommer upp som en flyttbar disk.

Vore inte helt omöjligt med den SDK som finns... Dock kanske tveksamt om en sådan app skulle godkännas till AppStore.

Ursprungligen av Knutsson:

Ah, just det. Lanserades ju samtidigt som iPaden. Står dock kvar vid mitt uttalande att det omvända vore najs. Alltså koppla in iPad/iPhone/iPodTouch till datorn och den kommer upp som en flyttbar disk.

Vore inte helt omöjligt med den SDK som finns... Dock kanske tveksamt om en sådan app skulle godkännas till AppStore.

Det är ju ganska tveksamt. Det gick ju med de gamla iPodarna, men har aldrig fungerat till iPhone/iPod Touch.

Rent tekniskt bör det ju inte vara något problem. Ett chip i kabeln/connectorn som "översätter" mellan iPhone-appen och UMS-protokollet.
Problemet kan ju som sagt vara att få den godkänd i AppStore.

Började själv skissa på en sådan app och kabel, men det rann ut i sanden till förmån för nåt roligare projekt

Har inte iPad disk mode? Jag har för mig att jag läste att den skulle ha det.

Förstår inte att när de lyckats komma ifrån filsystemet, då vill folk koppla in gammalt disk-tjoffs ändå?
Gamla sättet jobba sitter djupt rotat.

Det mest avancerade som klotet kan uppbåda, och sedan sitta och dra och släppa filer som om det vore 1995.

Ursprungligen av Goflorp:

Förstår inte att när de lyckats komma ifrån filsystemet, då vill folk koppla in gammalt disk-tjoffs ändå?
Gamla sättet jobba sitter djupt rotat.

Det mest avancerade som klotet kan uppbåda, och sedan sitta och dra och släppa filer som om det vore 1995.

Nja, var inte riktigt så jag menade. Men att man skall kunna spela musiken i iTunes Library från en annan dator, använda iPad/iPhone som en USB-lagring för datorn och sedan kunna använda dokumenten både på din arbetsdator och iPaden. Inte nödvändigtvis "gammaldags" fil/mappstruktur, men man kan via UMS få tillgång till iTunesbiblioteket, bilder, dokument, möjlighet att spara ner bilagor från Mail till ett gemensamt lagringsutrymme som även kan kommas åt från datorn via USB.

Ursprungligen av Knutsson:

Nja, var inte riktigt så jag menade. Men att man skall kunna spela musiken i iTunes Library från en annan dator, använda iPad/iPhone som en USB-lagring för datorn och sedan kunna använda dokumenten både på din arbetsdator och iPaden. Inte nödvändigtvis "gammaldags" fil/mappstruktur, men man kan via UMS få tillgång till iTunesbiblioteket, bilder, dokument, möjlighet att spara ner bilagor från Mail till ett gemensamt lagringsutrymme som även kan kommas åt från datorn via USB.

Kom just och tänka på att man måste ju autenticiera (ursäkta stavningen) iphone dator med sitt itunes konto. Vore det inte fint om det gällde samma sak för ipad så man kan dela sina itunes filer från ipad och iphone till dator? Det finns en begränsning på upp 5 fem datorer..
Vet inte om ni förstår, blev inte så bra formulerat.
Vad tror ni?

Ursprungligen av Knutsson:

Nja, var inte riktigt så jag menade. Men att man skall kunna spela musiken i iTunes Library från en annan dator, använda iPad/iPhone som en USB-lagring för datorn och sedan kunna använda dokumenten både på din arbetsdator och iPaden. Inte nödvändigtvis "gammaldags" fil/mappstruktur, men man kan via UMS få tillgång till iTunesbiblioteket, bilder, dokument, möjlighet att spara ner bilagor från Mail till ett gemensamt lagringsutrymme som även kan kommas åt från datorn via USB.

Kan hända jag missförstått ditt inlägg lite men paddan kan ju spela musik från datorn via Hemmadelning, och för dokument och liknande rekommenderas Evernote och Dropbox i kombination. Det beror ju förstås på vilka dokument vi talar om, iom Evernotes begränsningar. Mina enheter har då aldrig varit varit mer synkroniserade, och helt utan sladdar

Jag har vid flera tillfällen saknat ett sätt sätt att ansluta till extern skärm/projektor. För det finns väl inte eller? Använder den i jobbet och behöver kunna visa saker för en större grupp människor samtidigt. En kollega hade hittat en sladd som vi kopplade mellan iPad och projektor men då svarade Ipad att den inte stödjer tillbehöret. Kollegan fick det dock att funka när hon körde youtube-appen och någon keynote-app. Men vi lyckades aldrig visa något annat från Ipad-skärmen på projektorns skärm.

Ursprungligen av Blueswede:

Jag har vid flera tillfällen saknat ett sätt sätt att ansluta till extern skärm/projektor. För det finns väl inte eller? Använder den i jobbet och behöver kunna visa saker för en större grupp människor samtidigt. En kollega hade hittat en sladd som vi kopplade mellan iPad och projektor men då svarade Ipad att den inte stödjer tillbehöret. Kollegan fick det dock att funka när hon körde youtube-appen och någon keynote-app. Men vi lyckades aldrig visa något annat från Ipad-skärmen på projektorns skärm.

Om jag har förstått det rätt måste programmet som du vill använda stödja video-ut.

Aha! Tack! Nåja, nu får man väl skaffa en tvåa så funkar det ju.

Någon som vill ha en 8x zoom på sin iPhone 4? Rollei har tagit fram ett sådant objektiv. Släpps tydligen i slutet av april för runt 35€ inklusive stativ. Manuell fokus.

RCP-Technik releases Rollei 8x zoom lens for iPhone 4: Digital Photography Review

1
Bevaka tråden