Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra skärmen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Min iMac 27" den är helt omöljig att rengöra skärmen..De kommer damm och smuts jämt hur jag än försöker hålla rummet damfritt. Jag råkade för en stund sen nysa men de är liite gran jag inte får bort. Fan vad jag hatar glossy..fattar inte hur alla kan tycka att de är lättare att göra blanka skärma rena och så. Min matta skärm jag hade på min förra dator blev aldrig dammig. Jag vågar inte använda nåt rengöringsspray för de ska man inte använda.

Hmm jag tycker det är väldigt svårt att få skärmar smutsiga när det handlar om stationärt..
Använd en ordentlig mikrofiberduk smått fuktad bara och försök att nysa åt ett annat håll är mina tips

Ursprungligen av InPezonator:

Hmm jag tycker det är väldigt svårt att få skärmar smutsiga när det handlar om stationärt..
Använd en ordentlig mikrofiberduk smått fuktad bara och försök att nysa åt ett annat håll är mina tips

Inte använda duken som man fick med?

QUOTE]Konrad[/QUOTE]
Jaså de går? Men gäller garantin när man har lyft skärmen och sen tillbaka?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 12:50

Efter ett tag kommer det in damm på insidan av glaset också. Fläkten suger i sig damm. Men det är skitlätt att lyfta ut glasskivan. Med ett par vanliga sugkoppar (typ badrumshängare), en uppe till vänster och en uppe till höger och sedan ett försiktigt ryck utåt. Glaset sitter med magneter. Lägg glaset på en ren, mjuk handduk och torka bort dammet med en microfiberduk. Själva displayen ska man nog inte röra. Jag blåste rent med "luft på burk".

Jo duken som följde med är ju så klart perfekt för ändamålet..
Om en tekniker vid ett serviceärende kan se att du plockat bort skärmen då gäller inte garantin nej...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 13:47
Ursprungligen av InPezonator:

Jo duken som följde med är ju så klart perfekt för ändamålet..
Om en tekniker vid ett serviceärende kan se att du plockat bort skärmen då gäller inte garantin nej...

Man plockar inte bort skärmen med det jag beskrev, man lyfter bara bort glaset.
Det lämnar inga spår, man bryter inga plomberingar eftersom glaset sitter med magneter.

1
Bevaka tråden