Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn vill inte anpassa sig till skärmen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har en Power Mac G4 som jag har kopplat till en TV-skärm. Allting fungerade som det skulle, tills jag gick in i bildskärmsinställningar, och ändrade bildskärmsupplösning. Då ville inte skärmen komma igång, och datorn ställde inte tillbaka sina inställningar som den skulle. Då stoppade jag in den i en annan skärm, och den gick ju igång som vanligt, men TV:n fungerar inte.När jag kommer startar daorn kommer äpplet och snurran upp, men när OSX startar så dör skärmen och säger:
-Videoläge stöds ej. Finns det nåt kortkommando som gör att datorn anpassar sig, eller finns det nåt annat sätt?

  • Medlem
  • 2010-02-26 18:38

Hur kopplar du macen till tvn?

Ursprungligen av Dalle:

Hur kopplar du macen till tvn?

TV:n har DVI, och den andra skärmen (Som också är en TV) är via DVI-VGA

Ursprungligen av ~~~:

när du kör den andra funkis skärmen . ställ ner upplösningen ! och sen checkar du mot TV i steg vad den pallar med, hoppa uppåt
.. flytta div-jacket fram o till baka mellan skärmarna
.. det e punkar alternative, då jag inte känner till vad "testVerktygen" heter på mac)

men det ger iaf klockren vägledning .. tror det kan bero på vad du ställer in för Hertz[Hz] på grejerna, som dödar TVn då den troligen inte kan hantera så snabba uppdateringsFrekvenser som dataskärmar kan!

vad jag har hört 3mån sedan suger det att köra OSX mot en TV på EXTERNAL JAXen, men det kanske har kommit en fix på det hela, upplösning va IKKE den bästa! (men denne kanske körde på outdated kodes .. )

Men datorn ställer tillbaka sig när jag kopplar in den första TV:n igen

  • Medlem
  • 2010-02-26 22:31

Du kan inte köra DVI hela vägen till TVn? Då visas endast de upplösningar som TVn kan visa.

Ursprungligen av Dalle:

Du kan inte köra DVI hela vägen till TVn? Då visas endast de upplösningar som TVn kan visa.

Den första TV:n kör bara på DVI, men jag ställde till 800*600, och då sket sig allt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-27 08:38
Ursprungligen av Cellomannen:

Den första TV:n kör bara på DVI, men jag ställde till 800*600, och då sket sig allt

Det finns något program som heter SwitchResExt eller något sådant.... där kan du manuellt ställa in "allt" du behöver.

Ursprungligen av kenjon:

Det finns något program som heter SwitchResExt eller något sådant...

About SwitchResX

1
Bevaka tråden