Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon HD 4870 + Mac Pro. Vilka här använder det?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hur många finns det här som kör Radeon HD 4870 i en mac pro classic
-06 -07. Är speciellt intresserad av om nån kör mac editon och altså inte flashad pc versionen. Vad är era erfarenheter? Funkar kanon, buggar?/Joel

Funkar klockrent. Absolut inga problem.

Härligt. Har du mac edition eller pc versionen flashad? Hur länge har du kört det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-18 22:16

Fungerar hur bra som helst! Bara att trycka in. Har en -06 3.0

Vad uppgraderar ni från för kort. Jag har ett gammalt NVIDIA GeForce 7300 GT i min. Var det nåt program som ni märkte flöt bättre? Använder ni display porten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 17:26

Jag hade tidigare x1900. Alla program fungerar bättre! Använder både DP och DVI porten i högsta upplösning utan problem.

Blir sugen på införskaffa ett Radeon nu! Väger mellan ett Radeon hd 4870 plus 24" LED eller en NEC MultiSync LCD2690WUXI2 (blir lite väl häftigt och köpa nec+Radeon kortet samtidigt). Det är verkligen skönt och höra att det funkar bra med 4870:n!!

Det funka inte med widegammut skärmar om man inte bara photoshopar så jag har en apple 24" led som får duga. Jag kör med en ati radeon 4870 men skärmen startar inte? Förslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-24 20:23
Ursprungligen av joelarvidsson:

Det funka inte med widegammut skärmar om man inte bara photoshopar så jag har en apple 24" led som får duga. Jag kör med en ati radeon 4870 men skärmen startar inte? Förslag?

Skumt. Installerat kortet nyligen eller nyss? Testat både dvi och mini-dvi'n?

OnTopic.

Jag har en MacPro 1.1 (first gen) med 4780 kortet i och den fungerar galant. Enda jag märkt är att Motion (fcs) ta betydligt lägre tid att starta. Men det är mer eller mindre det ända. Tur att man inte använder motion ofta...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 08:51
Ursprungligen av Kenneth M:

Skumt. Installerat kortet nyligen eller nyss? Testat både dvi och mini-dvi'n?

Haha? Är det en displayport? Hade fått för mig att det va en mini-dvi..hehe, börjar bli gammal... Minns inte att jag köpt en ds->dvi adapter Fick för mig att det va en mini-dvi.. Senildement... Men det måste jag ju gjort eftersom jag har 2st 23" acd'er kopplade till dumburken.

Att flasha "pc" varianten av kortet kan löna sig förutsatt att man vet vad man sysslar med. Du kan köpa 3st "pc" varianter till priset av 1 mac version. Så flashar du 2 fel och dom säger tack o adjö så har du en 3:e chans Skämt o sido...

Finns ett gäng tutorials på nätet om hur man flashar pc varianterna men vad jag läst så har dom fått problem efter bara ett par månader. Men det behöver inte betyda att det är nått fel på flashningen...Tekniska prylar har en hållbarhet som är löjligt variabel...

Hitta en på ett annat forum som vart med om samma sak. Han hade tagit ut displayport sladden och blåst lite i den och tryckt in den lite hårdare så funka det. Jag tryckte i den lite hårdare och nu funkar det. Tycker man brukar känna när man "ploppat i".

Angående motion så tycker jag man läser att det ska flyta mycket bättre med ati kortet. Jag kör inte motion så jag vet inte. Tycker inte datorn känns fortare alls. Mer vagt slöare.. hade hoppats på lite prestanda ökning ändå. Skönt det funka nu i alla fall!

F*n får kamma sig lite oftare nu när man ser sig själv i skärmen hela tiden=( men har hört man ska vänja sig.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-24 23:43

Fortfarande ingen som svarat på om det går bra med vilket 4870 som helst, eller om man är hänvisad till mac-modellen. Så, hur ligger det egentligen till?

Jag har läst att det ska funka med pc korten av 4870 om det är flashas om till mac. Då är kortet billigare och med 1 gig ram på.

Sitter det verkligen en film på 24" led. Hittar inget som ser ut som en kant och pilla bort. Står ju att man ska tabort en film på den? Hoppas på att det blir lite mattare..
Satt nån liten lapp som skydda apple loggon. Men thats it.

1
Bevaka tråden