Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Flash i Firefox - slutar fungera ibland

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min sambo har en 27" iMac (c2d). Allt fungerar finfint på den, men ibland försvinner alla Flash-animationer när hon surfar med Firefox. Öppnar hon samma sida med Safari fungerar det fint. Hon kör senaste Firefox, inga addons i stil med Addblock osv, så jag har lite svårt att komma på vad det beror på. Det verkar inte heller vara slut minne eller liknande när det uppträder. Vid omstart eller ominstallation av flash-pluginen fungerar det igen.. ett tag.

Någon som har några idéer om vad det kan bero på?

Ursprungligen av Kermit:

...kör senaste Firefox...

Vad är "senaste"? Eftersom Firefox har flera parallella aktiva grenar av programmet (3.0.x, 3.5.x, 3.6.x, 3.7.x) så är det bättre att faktiskt skriva ut versionsnumret än att bara säga "senaste".

Och vilken version av Flash har hon?

Och versionen av OS X kan kanske också vara bra att ha för felsökningen..

Sorry, var lite oklar kanske. Firefox 3.6, Flash 10.0.45.2 (dvs senaste stabila versionerna från officiella download-sidorna, inga alphaversioner / nighly builds eller liknande).

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-03-01 22:30

Jag har samma konfig och för mig försvinner "player bar" på sidor som youtube o dyl, video visas korrekt men inget mer. Funkar finfint i Safari dock...

1
Bevaka tråden