Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport verktyg för gammal - går inte uppdatera

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Airport Extreme precis och håller på att ställa in den. Det dumma är att Airport verktyget trilskas med mig och säger att jag har en gammal version. Trycker jag på "leta efter uppdateringar" får jag reda på att jag har den senaste.

Står som följer: Den här versionen av AirPort-verktyg stöder inte denna trådlösa Apple-enhet och riskerar att göra felaktiga inställningar på enheten om du fortsätter att använda den. Använd den version av AirPort-verktyg som finns på den CD-skiva som medföljde den trådlösa Apple-enheten. Du kan även hämta den senaste versionen av AirPort-verktyg på Apple - Support - AirPort + Time Capsule.

Och visst, jag skulle mycket väl kunna sätta i skivan som medföljde. Saken är bara den att jag sitter på en Macbook Air. Satte i skivan i vardagsrummet på min Mac Mini och där fungerade det finfint. Men inte på airen. Laddat ned flera olika paket på Apples hemsida men det hjälper inte. Står fortfarande att jag har för gammalt Airport verktyg.

Någon som vet exakt vilken jag ska ladda ned eller hur jag gör för att fjärrinstallera skivan jag fick med via Mac Minin?

Tack på förhand!

Nevermind. Kom på det. Systeminställningar -> delning -> kryssa i att du vill dela med dig av din dvd/cd i nätverket och vips så går det att installera på Macbook Airen när man trycker på fjärrskiva!

1
Bevaka tråden