Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes DMZ Reloaded

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-05-18 15:52

Tänkte att vi kunde göra ett nytt försök att lista utdelade iTunes-bibliotek. Vore som bra om det kunde göras utan andra diskussioner i tråden.
Till er som har dynamiskt ip kan jag rekommendera http://www.dyndns.org, för det är ju ingen ide att posta ett dynamiskt ip här.

hsh, mitt bibliotek finns på 130.239.122.43 och är igång för det mesta då jag inte sover.

Kul!

Jag har mitt på mastgrr.ath.cx eller 213.79.159.164. Dock så är den inte igång exakt just nu eftersom jag har lite strul med Routern samt att jag nyss flyttade all min musik som jag hade på min iBook till min iMac.

Jävligt kul då.

Nu var det tydligen någon jävel som gått in på min iTunes Share fast den personen inte varit i DMZ och sen suttit och tankat ner 600-700mb av min alla mina mp3. Jävligt trist faktiskt. Min internet är jäkligt nära på att stängas av för mig på grund av bandbreddsöveranvändning.

Du som gjort det, du kan väl fråga före innan du sitter och tankar hem 700-800mb Mp3 från mig och min bandbredd? Jäkligt oschysst att bara sitta och leecha av mig och min bandbredd rakt av sådär anonymt.

Jag la upp min adress menat för DMZ, inget mer. Du kan väl börja läsa vart inläggen skrivs för guds skull!?!?

Fyfan så förbannad jag är! Nära på utbrott! Mitt internet var på väg att stängas på grund av någon anonym typ sitter och smaskar sig på min musik. Visst, jag vet att forumet är öppet. Men jag förväntade mig bättre stil av folk här....

Senast redigerat 2003-05-18 20:58

Hepp... Rackarn var snabb. Nu är tillgången till mitt internet stängt på grund av användning av för mycket bandbredd...

Tack så mycket än vem det var. Du drog en gigabyte.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 22:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Hepp... Rackarn var snabb. Nu är tillgången till mitt internet stängt på grund av användning av för mycket bandbredd...

Tack så mycket än vem det var. Du drog en gigabyte.

Vad har du för ISP??

Tankat hem eller lysnat på, vad är skillnaden?

Min ISP är Norrnod. Jag har begränsat med bandbredd utanför Umeå's DMZ. Och eftersom detta är en DMZ tråd så trodde jag folk hade moralen och respekten att inte röra adresserna som vi lägger ut här

Skillnaden? Jag tror knappast en person satt och lyssnade på drygt en gigabyte värt mp3s på över en timme. Personen tyckte tydligen att jag hade många bra låtar och satte gasen i botten genom att dra all min musik.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 22:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Min ISP är Norrnod. Jag har begränsat med bandbredd utanför Umeå's DMZ. Och eftersom detta är en DMZ tråd så trodde jag folk hade moralen och respekten att inte röra adresserna som vi lägger ut här

Skillnaden? Jag tror knappast en person satt och lyssnade på drygt en gigabyte värt mp3s på över en timme. Personen tyckte tydligen att jag hade många bra låtar och satte gasen i botten genom att dra all min musik.

Det var inte jag iaf!

Men jag har inte fattat att det var ngt särskilt med din uppkoppling!
Du gav ut ditt IP#, så hur ska alla kunna fatta att man får bara lyssna om man bor i Umeå och använder din ISP?

För mig är DMZ min oskyddade burk bakom min brandvägg!

iTunes is playing "Wollt Ihr das Bett in Flammen Sehen" by Rammstein while writing this nice message to you!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-18 23:08

Vad betyder DMZ ?
*känner mig dum*

  • Medlem
  • 2003-05-18 23:49

DMZ betyder demilitarized zone, en slags frizon när det gäller nätverk (ordet kommer från det militära) Men eftersom jag är så kass på att förklara så kan du läsa mer om vad det är här

1
Bevaka tråden