Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Verified by VISA och iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 11:06

Swedbank inför den 8 mars 2010 "Verified by VISA" (som för övrigt bygger på ifrågasatta 3DS). Frågan är bara hur det kommer att påverka de köp man göra via sitt konto på iTunes och App-store? Kommer det att fungera?

Senast redigerat 2010-02-23 11:33

Nordea har använt det en längre tid, men som jag fattat det så måste också butiken vara ansluten. Så vissa butiker får man upp rutan där man får verifiera köpet med koder och i andra behövs inte det. Har aldrig haft några problem med iTunes.

Det kommer nog inte att bli någon skillnad, eller? Nu har jag inte Swedbank och är inte insatt i just "Verified by VISA"-systemet, men det går väl att handla med sitt kort precis som innan också, eller?

EDIT: tobias.flood var snabbare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 11:48

3DS kräver att man skriver in ett svar på en hälsningsfras (varje gång man köper antar jag?). Kommer det att fungera att köpa apps i iPhone?

(Säkerheten är som sagt dessutom ett problem. Se PC Advisor tex.)

Ursprungligen av Capeman:

Det kommer nog inte att bli någon skillnad, eller? Nu har jag inte Swedbank och är inte insatt i just "Verified by VISA"-systemet, men det går väl att handla med sitt kort precis som innan också, eller?

Hoppas det funkar som tobias.flood skriver, att man inte behöver ange fras varje gång.

Senast redigerat 2010-02-23 12:11
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 18:03

Om butiken väljer att aktivera det så får man fylla i sitt lösenord också för att kunna handla. Har funnits ganska länge. Har inte märkt någon skillnad i App Store så gissar på att Apple väljer att inte använda det.

Har använt det länge nu på mitt visa och det fungerar bra på butikerna som aktiverat det.
Men det är ju upp till butiken.
Så när jag handlar via itunes kommer frågan aldrig upp.

1
Bevaka tråden