Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air hittar inte OS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-02-21 19:15

Min Macbook Air har varit utsatt for lag temperatur -20 grader. Nar jag skulle starta den Kommer Applet upp efter ca 30 s och sedan hjulet som tuggar. Den tycks inte hitta Leopard-OS. Vad skall jag misstanka? Gick ej att starta WXP heller.:'(

  • Medlem
  • 2010-02-21 19:33

Vad händer om du håller ner ALT vid uppstart?

Ursprungligen av PonGot:

Min Macbook Air har varit utsatt for lag temperatur -20 grader.

Det ska den klara. Så här står det under "Teknisk info" på Apples sida om MacBook Air:
"Temperatur vid användning: 10 till 35 °C
Temperatur vid förvaring: -24 till 45 °C"

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-02-21 21:48

Vid ALT start kommer som vanligt upp 2 HD, macs HD och WXP eftersom jag har en liten partion med WXP

  • Medlem
  • 2010-02-21 22:18
Ursprungligen av PonGot:

Vid ALT start kommer som vanligt upp 2 HD, macs HD och WXP eftersom jag har en liten partion med WXP

Men de går inte att boota efter det? Vad händer om du väljer OS X eller Win?

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-02-22 07:13

Mac som beskrivs i tråden Äpplet kommer upp efter längre tid och sedan hjulet. Längre kommer den inte . WXP kommer upp valmöjlighet med felsäkert läge. Om start sker händer inget. Mann hör lite knaster in Mac start. Kanske HD är kaputt

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-02-22 18:36

Har följt felsökningsscheat på Apple suppoten. Ingen lösning än. Faktiskt startade snow-leopard i går kväll men sen tappade den OS. Blir nog att skicka den. Är just nu i Italienska Alperna och får klara mig med iPhonen

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-06-30 15:28

Facit på problemet var en kraschad HD som LAN supporten i Sthlm fixade för en billig penning.
Som vanligt. Det första jag misstänkte var en kaputt HD, vilket visade sig stämma.

  • Medlem
  • 2010-07-01 20:55

Har du gått med problemet i 3 månader?:confused:

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2010-07-21 11:44

Dalle nej då. Jag skickade datorn den 23/2 och fick tillbaka den 2/3. Inte låter man väl en MacBook Air vara obrukbar mer än några dagar.

1
Bevaka tråden