Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone remote funkar inte..

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Laddade precis ner remote från appstore och när jag ska lägga till nytt bibliotek och får upp koden så står det att min iphone ska synas i itunes vilket den inte gör.. jag har stängt av brandväggen och kryssat i "hitta iphone med remote" men det vills sig ändå inte.. senaste versionerna av itunes, iphone och remote. Någon som har haft samma problem?

Har du delat ut ditt bibliotek i iTunes?

Ja, hela biblioteket och inget lösenord

Fick det inte att funka förrän jag öppnade brandväggen helt och hållet och så ville jag inte ha det....

Ett tag fungerade det genom att gå in i brandväggen och ge iTunes (som redan fungerade) tillåtelse att komma igenom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-31 14:15

Jag får inte Remote att funka längre (PC).
Har testat utan brandvägg, delning är på (i iTunes), "Hitta iPhone/Touch" är på.
Men iPhonen dyker inte upp i iTunes.

Är det någon som har några förslag på hur man löser detta?

[edit]
Det var visst Bonjour som spökade. Hämtade senaste versionen, nu funkar allt igen. [/edit]

Senast redigerat 2008-12-31 14:28
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-04-01 14:24

Jag har samma problem som trådskaparen, jag skriver här ist för att göra en helt ny tråd om samma sak.

Jag hittar alltså inte bibliloteket i min iPhone, även fast jag skrivit in koden och iTunes bekräftat. Den står bara och laddar, hittar inte biblioteket. Jag är inne på samma nätverk med båda.(wlan)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-02 15:59

Vad hände när du provade stegen d-boy gjorde?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-02 16:18

Jag installerade precis remote på en kompis dator (det fungerar redan på min) i förrgår.

1. Laddade ner Remote via appstore i iPhone
2. Syncade telefonen så att remote ligger både i iTunes och iPhone
3. Startade remote och den dök upp i iTunes och det var bara att skriva in koden.

Datorn som detta gjordes på vad en sproilans MacBook som jag inte hade rört brandväggen på.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-04-02 21:53

Hmm, jag har visst inte precis samma fel som trådskaparen. Min iPhone syns i iTunes när den är inkopplad. Jag har remote på min telefon, jag väljer "Lägg till bibliotek" på telefonen då dyker remote upp i iTunes. Där skriver jag in koden som står på min iPhone, efter en liten stund bekräftar iTunes att jag nu kan börja använda remote. Nu kommer problemet, under "välj ett bibliotek" klickar jag på ikonen då står det "letar efter biblioteket". Och laddar så i några minuter sen ger den upp. Jag har försökt tusen gånger, jag har delat upp mitt bibliotek. Jag har provat stänga av routerns brandvägg. Jag har kryssat i "Hitta iPhone/iPod".

Jag fattar inte vad det är, kanske något fel på min router. Båda är inne på samma nätverk, trådlöst.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-03 05:57
Ursprungligen av simstar:

Hmm, jag har visst inte precis samma fel som trådskaparen. Min iPhone syns i iTunes när den är inkopplad. Jag har remote på min telefon, jag väljer "Lägg till bibliotek" på telefonen då dyker remote upp i iTunes. Där skriver jag in koden som står på min iPhone, efter en liten stund bekräftar iTunes att jag nu kan börja använda remote. Nu kommer problemet, under "välj ett bibliotek" klickar jag på ikonen då står det "letar efter biblioteket". Och laddar så i några minuter sen ger den upp. Jag har försökt tusen gånger, jag har delat upp mitt bibliotek. Jag har provat stänga av routerns brandvägg. Jag har kryssat i "Hitta iPhone/iPod".

Jag fattar inte vad det är, kanske något fel på min router. Båda är inne på samma nätverk, trådlöst.

Har du delat ut ditt bibliotek?
iTunes-menyn > Inställningar > Delning > Dela ut mitt bibliotek i det lokala nätverket
Edit: förlåt, jag läste inte ditt inlägg helt...du delar ut biblioteket visst

Upptäckte själv också att om jag hade Little Snitch igång medans jag parade remoten hittade den inget bibliotek. Räckte att avaktivera Little Snitch medans jag parade remoten.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-03 07:36

Man behöver alltså INTE ha Delning aktiverat i iTunes för att detta skall fungera, det har ingenting med remote att göra.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-04-03 17:25

Kan ju säga också att jag sitter på Windows XP. Har dock stängt av windowsbrandväggen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-04-03 17:29

Jag upptäckte en ny uppdatering till remote igår, kanske den kan hjälpa till?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-04-07 15:34

Hjälpte tyvärr inte... Kan det ha något att göra med att jag har Jailbreak?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-07 16:22

Jag har jailbreakad G1 iPhone och det fungerar perfekt för mig (dock i OSX).

Nån som kan komma med nått konkret vad som är fel ?
Det har slutat att funka helt plötsligt för mig , brandvägg hit och dit , men ja har inte aktiverat el. ändrat nått...Fattar nada , trodde det var PC som levde ett eget liv....

Ursprungligen av quakerstate:

Nån som kan komma med nått konkret vad som är fel ?
Det har slutat att funka helt plötsligt för mig , brandvägg hit och dit , men ja har inte aktiverat el. ändrat nått...Fattar nada , trodde det var PC som levde ett eget liv....

Du får nog lämna lite mer information...

Eftersom du har lagt ditt inlägg i den här tråden, så får vi väl förmoda att problemet gäller "Remote".

Men du kan ju t.ex börja med att berätta om din "setup"... Är det iPhone eller iPod Touch? Vilken modell? Vilket operativsystem i den? Jailbreak? Hur ser nätverket ut? Var ligger iTunes-biblioteket? Mac eller PC? Operativsystem i datorn?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-02-22 23:41

Jag har ett annat problem.
Förut: Webstar EPC2607 (Modem), D-link DGL-4300 (Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (trådbundet). Inga problem att köra Remote...
Nu, normal inställning: Netgear CG3100 (Modem och Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (Trådbundet). Remote fungerar inte.
Nu, trådlös inställning: Netgear CG3100 (Modem och Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (trådlöst), Remote fungerar.

Har testat med både Mac OS X 10.5, 10.6 och Win XP. Exakt samma inställningar (port forward) etc i D-linken som i Netgearmodemet... Om jag kör trådbundet i iMacen kan inte iPhone remote hitta iMacens iTunes-bibliotek. Men så fort jag slår på trådlöst i iMacen så går det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-23 08:02
Ursprungligen av Henil:

Jag har ett annat problem.
Förut: Webstar EPC2607 (Modem), D-link DGL-4300 (Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (trådbundet). Inga problem att köra Remote...
Nu, normal inställning: Netgear CG3100 (Modem och Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (Trådbundet). Remote fungerar inte.
Nu, trådlös inställning: Netgear CG3100 (Modem och Router), iPhone 3G (trådlöst), iMac Core2Duo 24" (trådlöst), Remote fungerar.

Har testat med både Mac OS X 10.5, 10.6 och Win XP. Exakt samma inställningar (port forward) etc i D-linken som i Netgearmodemet... Om jag kör trådbundet i iMacen kan inte iPhone remote hitta iMacens iTunes-bibliotek. Men så fort jag slår på trådlöst i iMacen så går det.

Kan det vara så att Netgear spärrar Bonjour?

Jag antar att du har kollat IPnumren på iMacen och iPhone, så du ligger på samma logiska nät...?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-02-24 17:42

De ligger på samma subnät ja.

Jag har också läst nånstans att det är liknande problem med ex trådlösa Wii:n och trådbundna datorer och netgearen.

1
Bevaka tråden