Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se ser skum ut i Explorer

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-20 22:17

Är hemma hos föräldrarna över helgen och skulle logga in på 99.se via deras PC med IE (som jag gjort många gånger innan) men det funkar inte. Själva startsidan ser också helt skum ut i IE.
Är någon fix på G?

PS. I Firefox funkar inloggningen och resten av sidan prima

  • Medlem
  • 2010-02-20 22:54

Gamla versioner av Explorer (6 och tidigare) tror jag inte fungerar här har jag för mig. Men jag vet inte.

Ursprungligen av MrCoffee:

Är någon fix på G?

Nä, hoppet är ute för Exploder.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-21 01:01
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nä, hoppet är ute för Exploder.

Hehe jo är väl kanske så att IE är påväg ut då de finns snabbare alternativ....men samtidigt är det ju bra om sidan funkar med så många webbläsare som möjligt, speciellt då många på PC sidan fortfarande kör IE

Uppgradera till ngn senare IE, de kommer ju bara få problem annars.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2010-02-20 23:38

Inte den senaste versionen av Explorer funkar på 99.se heller.

  • Medlem
  • 2010-02-21 00:49

Dåså, då har jag ingen aning. Men byt till FF, eller kanske Chrome, så länge då.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-21 01:50

Det ligger på to-do-listan, men det ligger en massa annat framför det tyvärr. Och just nu finns det tyvärr lite för lite tid för mig för att hinna med 99.se.

Skit i IE - skriv en info längst upp och länka till riktiga webläsare (FF, Safari, etc). Det gör jag numera på sajter som inte funkar med IE (inloggning på många sajter med WordPress-themes funkar inte med IE t.ex. )

Vi jobbar på ett stort vBulletin projekt som ska levereras i mitten på Mars månad så alla stora förändringar kommer efter det.

Tittar man på statistiken för sajten så ligger IE på Windows ganska långt ner i prioriteringen!

  • Medlem
  • 2010-02-22 14:55

Haha, med de siffrorna undrar man vad som är hönan och vad som är ägget...

Ursprungligen av Baron:

Haha, med de siffrorna undrar man vad som är hönan och vad som är ägget...

Haha - så sant! Men IE6 måste dö och allt vi kan göra för att hjälpa till är hedervärt!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-22 21:22

Haha va inte många med IE

Nu har jag iallafall visat föräldrarna vad Firefox är, så problemet är löst här hemma när de ska kika in på 99.se

Well, jag vet folk som jobbar på arbetsplatser där IE är enda alternativet, så jag tycker det är synd att inloggningen inte fungerar. Jag hyser en djup avsky för webbläsaren efter alla timmar jag offrat på att få saker och ting att fungera där, men det betyder inte att man automatiskt ska ignorera de användare som inte har några alternativ. Vi vill väl ändå att folk ska använda sajten så mycket som möjligt?

Jag fick ett mejl från en som hade detta problem:

Jag försöker logga in på 99.se på jobbet med IE, som är den enda webläsaren jag har här.

När jag skrivit in användare och lösen så står det:

Välkommen tillbaka xxx.

Klicka här ifall din webbläsare inte automatiskt vidarebefordrar dig.

När jag sen blir vidarebefordrad så är jag inte inloggad längre. Försökte kontakta supporten på 99, men det står att man måste vara inloggad, men jag har lite problem att logga in. Så det blir lite moment 22

Ursprungligen av Adrian B:

Well, jag vet folk som jobbar på arbetsplatser där IE är enda alternativet, så jag tycker det är synd att inloggningen inte fungerar. Jag hyser en djup avsky för webbläsaren efter alla timmar jag offrat på att få saker och ting att fungera där, men det betyder inte att man automatiskt ska ignorera de användare som inte har några alternativ. Vi vill väl ändå att folk ska använda sajten så mycket som möjligt?
Jag fick ett mejl från en som hade detta problem:

Jag försöker logga in på 99.se på jobbet med IE, som är den enda webläsaren jag har här.
När jag skrivit in användare och lösen så står det:

Välkommen tillbaka xxx.
Klicka här ifall din webbläsare inte automatiskt vidarebefordrar dig.

När jag sen blir vidarebefordrad så är jag inte inloggad längre. Försökte kontakta supporten på 99, men det står att man måste vara inloggad, men jag har lite problem att logga in. Så det blir lite moment 22

"Välkommen tillbaka xxx. För att kunna använda detta forum krävs att du använder en annan webbläsare än Microsoft Internet Explorer. Lämna denna sida omgående. Du loggas nu ut!". Det låter väl vettigt?

Skämt å sido. Det är ett ganska irriterande problem de gånger man inte har tillgång till en annan webbläsare än IE, och tro det eller ej så är det fortfarande många sådana platser. Kanske något för kodknäckarna här att titta närmare på?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-12 02:56

Heh, på jobbet kör vi också XP och IE6. Det roliga är att IE hänger sig fullständigt varje gång jag surfar in på 99. Bara att tvångsavsluta skiten

1
Bevaka tråden