Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anti-Spamdagen 22:a Maj

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yahoo Mail har dragit en kampanj och informerar om Europeiska Anti-Spamdagen den 22:a Maj på en mängd webbplatser. Tanken är att informera om skadeverkningar, hur man kan undvika att få fler spam och en miniräknare där företag kan räkna ut hur stor del av dagen dom anställda går igenom spam - och hur mycket det kostar i praktiken.

Läs mer på Yahoo:s Anti-spamsida:
http://www.yahoo-promo.dk/antispam/se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-18 16:41

Oj! Kostar det verkligen över 1 000 kr/år att få spam?! :eek:

För mej kostar det mycket mer än så. Mina konton har usla mailfilter, och jag har inte hittat nåt bra sätt att få det att funka genom de modernare programmen. Jag får ta bort drösvis av spam manuellt.

Vilket program har smidigaste spamfiltren? Det är lättare att knåpa med att lösa problemet om man har anledning att tro att det hjälper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-18 23:12

Vet inte om jag är ovanligt försiktig med att lämna ut min mailadress, men jag får aldrig (peppar, peppar) spam. Undrar vad det är jag gör rätt.

Vänligen, Ylan:)

Min ena adress har legat ut öppet på nätet i tio år. Den är hårt drabbad. Jobbadressen är mindre drabbad, men får en massa genom gruppens gemensamma adress.

Skaffar jag en ny adress så ska jag aldrig lägga den i nån "mailto"-länk utan bara meddela den direkt till säkra personer eller med text i en pixelbild.

Trots att servern har spamfilter så kom det 18 spam bara under natten. Roligt som tandvärk, måste verkligen fixa det där.

Är det bara jag som då och då får spam från Yahoo?

Man kan ju tycka att de borde sluta med sånt innan man dar igång en sån här kampanj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 13:13

Jag har ett antal mailadresser. Den som är hårdast spam-drabbad är en av mina tio år gamla chalmersadresser som jag inte har använt aktivt sedan 1995, men som jag idiotiskt nog använde för att svara på ett spammail. Hur korkat som helst, jag skyller på att det var 1995...

Av mina övriga adresser är det endast en som får mycket spam, den adress som jag dumt nog satte som kontaktadress i samband med en domänregistrering. De adresser som jag använder i webbpublika sammanhang (gästböcker, diskussionsfora etc) har till min stora förvåning inte drabbats alls av spam - trots att jag inte varit det minsta försiktig. De fruktade adressökande webbavsökningsrobotarna kanske inte är så effektiva ändå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 14:24

Hrrmmmm... Språkpolisen rycker ut. Du Martin, månadernas namn skrivs med liten bokstav på svenska.

Den här mannen är inte intresserad av anti-spam dagen...

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,309365,00.html

1
Bevaka tråden