Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blockera reklam med safari?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man blockerar reklam / flash med safari?

Här har du!
ClickToFlash
Mycket bra tillägg.
(via DF)

Den missar mycket - och man orkar inte hålla på och lära den. Nej, jag har efter många år kommit fram till att blocka Flash - t.ex. med ClickToFlash - är det enda vettiga. Den har också settings som gör att man alltid får titta på H264-filerna från t.ex. YouTube.

Blockerare som jobbar med listor, prenumerationer, länkbannlysning etc - håller inte måttet. Kanske för amerikaner, men vad vet dom om svenka banner/reklam-företags domäner/länkar? Nada.

Ursprungligen av Mutant:
Ursprungligen av Zimmerman:

Den missar mycket - och man orkar inte hålla på och lära den. Nej, jag har efter många år kommit fram till att blocka Flash - t.ex. med ClickToFlash - är det enda vettiga. Den har också settings som gör att man alltid får titta på H264-filerna från t.ex. YouTube.

Blockerare som jobbar med listor, prenumerationer, länkbannlysning etc - håller inte måttet. Kanske för amerikaner, men vad vet dom om svenka banner/reklam-företags domäner/länkar? Nada.

Jag vill ha ett som motsvarar adblock+ som är till firefox fast till safari.

Ursprungligen av Zimmerman:

Den missar mycket...

Tar bort allt för mig. Obs, Safari AdBlocker är inte samma sak som Safari AdBlock som helt slutade fungera iom 10.6.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-02-19 19:50

Jag använder Glimmerblocker. Den tar bort det mesta.

Ursprungligen av Macus:

Jag använder Glimmerblocker. Den tar bort det mesta.

Glimmerblocker är smidigt och bra. Rekommenderas. Dessutom så är det inte en Safariplugin så den fungerar för Firefox, Chrome och alla andra browsers.

GlimmerBlocker

Finns det inget program som blockar popupfönster på ett effektivt sätt? Tycker inte att Safaris inbyggda funkar speciellt bra.

Den blockar 100% för mig.

Ursprungligen av Helmot:

Finns det inget program som blockar popupfönster på ett effektivt sätt? Tycker inte att Safaris inbyggda funkar speciellt bra.

1
Bevaka tråden