Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ofta synkar du din iPhone med iTunes?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det bara jag som aldrig orkar bry mig om det. Trots att jag inte har mobileme lyckas jag synca google calendar med iPhone och iCal, trådlöst. Mail via IMAP. Nya kontakter skriver jag uteslutande in i mobilen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-19 00:23

Minst en gång om dagen, den ska ju ändå laddas.

Sen vill man ju synka spellistor & podcasts.

Nästan aldrig. E-post, kalender och kontakter synkas ju via MobileMe. Det är väl i princip enbart när det kommit en ny uppdatering till iPhone OS eller när jag rippat en skiva vars musik jag vill ha in i iPhone. Laddar gör jag via eluttaget.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 01:16

Vill synka ofta men iTunes är så hemskt dåligt på att synka att det som bäst blir någon gång i månaden. Varför fixar inte Apple sånt när de nu är så hemskt besatta av user experience? Synkningen är utan tvekan det värsta med iPhone.

Ursprungligen av shandar:

Vill synka ofta men iTunes är så hemskt dåligt på att synka att det som bäst blir någon gång i månaden. Varför fixar inte Apple sånt när de nu är så hemskt besatta av user experience? Synkningen är utan tvekan det värsta med iPhone.

Jag har aldrig haft några som helst problem med synkningen. Kör du Mac eller Windows?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 02:09
Ursprungligen av Capeman:

Jag har aldrig haft några som helst problem med synkningen. Kör du Mac eller Windows?

Mac så klart iTunes hänger sig i ett par minuter varje gång jag kopplar in mobilen, sen tar synkningen uppemot 15-20 minuter trots att allt den behöver göra är att synka nya sms. Hade en gång i tiden en gammal Pocket PC med ActiveSync på en Windows 98 burk som synkade fortare

Den perfekta lösningen hade varit att kunna ställa in när telefonen ska synka. Tiden det tar att synka hade inte spelat någon roll alls om den gjorde det klockan fyra på morgonen.

Ursprungligen av shandar:

Mac så klart iTunes hänger sig i ett par minuter varje gång jag kopplar in mobilen, sen tar synkningen uppemot 15-20 minuter trots att allt den behöver göra är att synka nya sms. Hade en gång i tiden en gammal Pocket PC med ActiveSync på en Windows 98 burk som synkade fortare

Den perfekta lösningen hade varit att kunna ställa in när telefonen ska synka. Tiden det tar att synka hade inte spelat någon roll alls om den gjorde det klockan fyra på morgonen.

Det är ju självklart något som är fel, så ska det inte vara. Tar en minut eller så att synka för mig, men ska en hel skiva över kan det ju ta ett par minuter. Det är nog läge att kolla upp det där, men det är ett ämne för en annan tråd.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 11:27
Ursprungligen av Capeman:

Det är ju självklart något som är fel, så ska det inte vara. Tar en minut eller så att synka för mig, men ska en hel skiva över kan det ju ta ett par minuter. Det är nog läge att kolla upp det där, men det är ett ämne för en annan tråd.

Har faktiskt aldrig sett en snabb iTunes synk! Precis samma sak händer när mina kompisar kopplar in sina mobiler så jag har bara antagit att det är så the mighty Apple har fått för sig att saker ska vara/har varit för lata för att fixa. (mao, iTunes suger)

Får kanske skapa en ny tråd och se om någon här har en bra idé om hur man kan lösa det.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-19 16:54
Ursprungligen av shandar:

Har faktiskt aldrig sett en snabb iTunes synk! Precis samma sak händer när mina kompisar kopplar in sina mobiler så jag har bara antagit att det är så the mighty Apple har fått för sig att saker ska vara/har varit för lata för att fixa. (mao, iTunes suger)

Får kanske skapa en ny tråd och se om någon här har en bra idé om hur man kan lösa det.

säker på att du int har en riktigt gammal dator med usb1?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 19:02
Ursprungligen av thor:

säker på att du int har en riktigt gammal dator med usb1?

Sitter på en 13" Macbook Pro inköpt i Juni '09, så det tvivlar jag på

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-19 02:05

Varje dag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-19 02:10

Nästan varje dag här med. Alltid någon ny musik eller podcast jag vill ha över (plus att den måste laddas också).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-19 07:43

När alla podcasts har lyssnats igenom är det dags för en synk, alltså ca 1 gång i veckan. Min förhoppning är att man i framtiden ska kunna synka mot sitt iTunes-bibliotek över internet och därmed komma ett steg närmare total mobil frihet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-19 08:39

Every day!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-02-19 09:14

Var fjortonde dag eller när jag har handlat på iTunes Store via datorn.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-19 09:22

En gång i veckan ungefär. Det är då jag laddar den också )

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-02-19 09:25

Endast om jag ska tanka över musik eller film från iTunes eller uppdatera programvaran, så det kanske blir 1 gång i veckan i genomsnitt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 10:27

Jag synkar bara med iTunes när jag lägger in ny musik eller nya appar.
Kalendern och Kontakter går via Mobile Me.

Jag synkar alldeles för sällan .... hade önskat att Apple hade utvecklat en trådlös variant av själva synknings processen .. kanske via Bonjour ... Skulle definitivt bidragit till att jag inte förlorat data pga av att jag missat att synka ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-19 14:09

2-5 ggr per dag...

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-19 16:56
Ursprungligen av sways:

2-5 ggr per dag...

det låter nästan lite som ett beroende där

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-19 14:17

Den ska ändå laddas så blir varje dag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-19 14:37

Minst en gång per dag. Jag är helt nere i podcast-träsket så dagens nya shower måste ju synkas över!

Ursprungligen av chuck:

Minst en gång per dag. Jag är helt nere i podcast-träsket så dagens nya shower måste ju synkas över!

Samma här. Mitt lågvattenmärke är "Home Theater Geeks". Är på väg att bli nörd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-19 15:06

1 gång i månaden typ.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-02-19 15:08

Det gör jag 1-2 gånger om dagen. Tar någon minut, och pågår helt problemfritt i bakgrunden. Har aldrig haft något problem, inget som hänger sig etc. Har så gott som varje dag minst en ny podcast som ska kopieras över, och ofta något program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-19 15:08

Nästan dagligen, ställer den i dockan för att ha den på tryggt avstånd (bortanför armens längd) då jag använder den som väckarklocka.

Annars är det nog bara för att ladda över något jag lagt till iTunes.

Jag fattar inte att ni laddar via datorn.
Upplever att det tar mkt längre tid än via vägguttag.

Syncar mot iTunes: <1ggr/ månad.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-19 16:53

synkar bilder med min MBP cirka en gång i månaden.
synkar adressbok och allt sådant via mobileme
synkar resten med min MacMini (har all musik via minin) när man skapat en fet spellista, vilket är väldigt sällan, kanske lite mindre än en gång i månade.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-19 18:11

Minst en gång per dag, uppdaterar kalender och tar säkerhetskopia.

Bevaka tråden