Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död PowerMac!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En god vän till mig i Umeå har en PowerMac G4 800Mhz (2002 Quicksilver). Datorn i stod i vila och hade gjort så i ett par timmar när min vän råkade dra ut nätkontakten så datorn slocknade. När han sedan stoppade i sladden igen så händer inget när han trycker på power knappen. Dock lyssnar knappen då han håller inne den men så fort han tar bort fingert så slocknar den. Inget ljud hörs, allt är bara tyst. Tyvärr kan han inte själv gå in på 99mac nu och fråga så jag får bli mellan hand. Vid eventuell lagning, vad skall han göra? Som fattig student i Umeå, vilket är billigast? All hjälp är uppskattad.

  • Medlem
  • 2003-05-18 00:35

Jag skulle rekomendera att trycka in den sk "Cuda-knappen". Lokalisera en liten grå knapp på moderkortet. Jag minns tyvärr inte exakt var den sitter nu, men gör en sökning här eller på google för mer exakta beskrivningar.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 02:11

Skulle föreslå att han drar ur sladden och väntar några minuter...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 02:48

Detta hände mig också vid exakt samma procedur, sladden ur vid vila. Jag drog ur sladden, öppnade datorn och tryckte på den lilla knappen som ser ut som ett litet quicksilver batteri och sitter bredvid batterit på moderkortet i tio sekunder (höll den intryckt) sedan startade datorn igen.........magi eller?

/Erik

Hej!
Det var alltså min dator som hade problem. Som ni kanske förstår är mitt problem nu löst. Datorn startade efter det att jag hållit inne denna knapp i 10sek.
Är ytterst, ytterst, tacksam för er hjälp. Hade själv ingen aning om denna knapp, eller vad jag kunde göra...

Tack så mycket!

/Richard

1
Bevaka tråden