Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortfilm ifrån MacPub Malmö

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grabbarna som samlades på MacPub i Malmö satte ihop en liten kortfilm i iMovie mest för att visa hur snabbt och enkelt det är. Innan MacPub:en hade vi berättat att Martin Belak har tävlat med sin egen bror i att montera ihop en Speedmania Pocket extern firewire-hårddisk på kortast tid (!) och lyckats få ihop den på 58 sekunder.

I filmen utmanas vinnaren att göra det på ännu kortare tid...

Här är filmen ifrån senaste MacPub:en i Malmö:
MacPub Malmö

Nja, den är ju gjord i Final Cut Express och vinnaren kommer ju inte i närheten av Belaks rekord. Glömde lägga in tiden som skulle matchas i filmen.

Kul!

Haha, känns skönt att vara regerande mästare. Vill dock korrigera min tid lite. Jag klockade in på 59,8 sekunder, rätt ska vara rätt.

För övrigt så hävdar jag att det med lite träning går att komma ner i ca 45 sekunder. Den svåra biten är att få i skruvarna tillräckligt snabbt. De är helt enkelt lite för små. Men, men, träning ger färdighet.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 02:12

Skön film. Känner att det börjar var dags att inhandla en digitalvideokamera. Verkade vara ett väldigt lugnt ställe ni hade hittat att vara på. Här i Härnösand är det antingen helt fullt eller stängt. Tyvärrr. Skön film iaf. Blev det några stillbilder? Alltid kul att ser lite folk som man vanligen bara förknippar med olika texter.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-05-18 02:16

Jahap. Då finns det väl inget annat att göra än att sätta igång och träna...

/arvid

Vansinnigt snygga telefonloggor...

Då är en ny version på väg till webservern. Jag har lättat upp den lite så man förhoppningsvis ska kunna urskilja ansikten lite lättare. Har dock inte brytt mig om färgerna, så det finns ett visst rödstick kvar. Upp till Bollman att byta ut den gamla.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-18 19:18

Bytt bytt, kommer aldrig igen!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 20:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
Vansinnigt snygga telefonloggor...

Gissa var jag tvingade Johan att tanka dem ifrån

(131 nerladdningar av "min" applelogga.. än så länge...)

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 20:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
(131 nerladdningar av "min" applelogga.. än så länge...)

Dock passar inte storleken helt in i skärmen på min t68i tyvärr

.jpg-varianten är aningen för stor men .bmp-varianten är perfekt. Den sistnämnda passar nämligen perfekt på min t68i...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 22:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
.jpg-varianten är aningen för stor men .bmp-varianten är perfekt. Den sistnämnda passar nämligen perfekt på min t68i...

Jag skulle vilja påstå att .jpg varianten är förliten
Sidorna fylls inte.

Tvådelad fråga:

1. Var tankar jag loggan från?

2. Hur konffar jag upp WAP på min t68i? Jag blir galen. På teliamobile så står det att det ska vara så jäkla lätt. Man skapar användare, väljer modell, och ber sidan skicka uppgifterna till telefonen som automatiskt ska konffa sig. NOPE. Det fungerar ej bra. Några generella tips? Alltså, jag har tryckt yes och bett telefonen ställa in sig efter de skickade anvisningarna, men kan inte koppla upp mig, den säger bara : "GPRS-tjänsten misslyckades" då jag försöker köra det standardbokmärke som installerades.

Nevermind me, jag är ett mongo. Fixade uppkopplingen.

Loggan vet jag fortfarande inget om

1
Bevaka tråden