Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra spel för...........................................PC

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OK, jag vet att detta är ett mac-forum till 99%. Detta är mitt bidrag till den övriga procenten:

Har ni några riktigt bra tips på spel för PC?
Jag sitter nu med en riktig värsting-maskin som som ska vara hur het som helst att spela på. Har dock inga spel till den än så länge.

Inga överdrivet våldsamma spel är jag dock intresserad av. Det är ffa allt min sjuåriga son och hans compadres som kommer att spela. Visst - jag kommer troligen att sitta där framåt natten jag med.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-05-05 14:12

MS Röj

Om man ska testa gränserna på burken har jag hört att "Splinter Cell" ska vara en bra måttstock.....kanske mer lämpligt framåt natten när grabben sover...

Svikare

Men vad sägs om:
Freelancer
WarCraft III
Ultima Online (kyss verkliga livet 'adieu')

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
(kyss verkliga livet 'adieu')

Adieu! xxxxx

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-05 17:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
OK, jag vet att detta är ett mac-forum till 99%. Detta är mitt bidrag till den övriga procenten:

Har ni några riktigt bra tips på spel för PC?
Jag sitter nu med en riktig värsting-maskin som som ska vara hur het som helst att spela på. Har dock inga spel till den än så länge.

Inga överdrivet våldsamma spel är jag dock intresserad av. Det är ffa allt min sjuåriga son och hans compadres som kommer att spela. Visst - jag kommer troligen att sitta där framåt natten jag med.

Splinter cell
Unreal Tournament 2003
Unreal 2
Warcraft 3
Tony hawk pro skater 3
Command and Conquer Generals
Sim City 4
Hitman 2

(dom mer barnanpassade spelen är väll tony hawk, Warcraft 3 och SimCity

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-05 17:14

Barnförbjudet:
Grand Theft Auto - Vice City (kommer snart)
Championship Manager 4 (för avancerat för en 7-åring)
Enter the Matrix (på G)
Hitman 2

(Relativt) Barnvänligt:
Warcraft III (visst våld inkluderat...)
Colin McRae Rally 3 (kommer snart)
The Sims (med alla sina expansioner, nu senast Superstar)
James Bond 007 - Nightfire

Sköna klassiker:
Championship Manager 2
Stunts
Doom 2
Warcraft 2

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
OK, jag vet att detta är ett mac-forum till 99%. Detta är mitt bidrag till den övriga procenten:

Har ni några riktigt bra tips på spel för PC?
Jag sitter nu med en riktig värsting-maskin som som ska vara hur het som helst att spela på. Har dock inga spel till den än så länge.

Inga överdrivet våldsamma spel är jag dock intresserad av. Det är ffa allt min sjuåriga son och hans compadres som kommer att spela. Visst - jag kommer troligen att sitta där framåt natten jag med.

Mina killar 10 & 8 år + deras polare spelar mycket Age of Empires 1 & 2 (Med mycket fusk;) och i multiplayer. Mycket populärt! Flera i 10-årings klass kör det.

Efter det kommer Virtual Gameboy med GameBoyspel från wayback, tex Ninja Turtles, Zelda, pokemon i alla kulörer osv osv Grafiken suger stenhårt, imho, men killarna gillar stuket och deras polare. _Trots_ att de har GBA och polarna har GBA eller GBC. Jag tror de gillar stora skärmen.

Tredje spelet, just nu på datorn, är Marathon 2, hör och häpna:eek: En del 10-åringar blir till och med rädda för monstren i Cooperative mode med vatten. Jag tror det är att de kan köra multiplayer mot polarna som tänder.

Förutom datorn så rullar Track & Field (Trycka trycka....) på Ps2, Fifa 2003 (har ni inte PS 2 så köp spelet till datorn. Colin fast där gillar killarna 2.an bättre än 3:an.

Sist men inte minst Urban Terror, en mod till Quake III Urban Jag gillar den modden bättre än CS, inte lika många fuskare, lite mer realism, Killarna har förbud på det spelet, men de har fått prova och de gillar det mucho.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-05-06 08:51

Command & Conquer serien,Red Alert 2 och nya Generals.Riktiga höjdare.Där blir man fast.Garanterat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Mina killar 10 & 8 år + deras polare spelar mycket Age of Empires 1 & 2 (Med mycket fusk;) och i multiplayer. Mycket populärt! Flera i 10-årings klass kör det.

Efter det kommer Virtual Gameboy med GameBoyspel från wayback, tex Ninja Turtles, Zelda, pokemon i alla kulörer osv osv Grafiken suger stenhårt, imho, men killarna gillar stuket och deras polare. _Trots_ att de har GBA och polarna har GBA eller GBC. Jag tror de gillar stora skärmen.

Tredje spelet, just nu på datorn, är Marathon 2, hör och häpna:eek: En del 10-åringar blir till och med rädda för monstren i Cooperative mode med vatten. Jag tror det är att de kan köra multiplayer mot polarna som tänder.

Sist men inte minst Urban Terror, en mod till Quake III Urban Jag gillar den modden bättre än CS, inte lika många fuskare, lite mer realism, Killarna har förbud på det spelet, men de har fått prova och de gillar det mucho.

Helt rätt Steephill. Var kan man hitta Virtual Gameboy? Låter som ett sharewhare...och Marathon finns för PC. Kul! Men var hittar jag det?

Jag spelar Harry Potter 2 just nu med min äldsta. Riktigt kul, faktiskt. Lite för svårt för honom bara, så jag måste sitta med och hjälpa till...

Mina egna favoriter under den tid jag själv spelade är dessa:

Alla MYST-spel (bäst!)
Marathon
Civilization 2 (spelar jag fortfarande, trots "usel" grafik)
Sims


Vad finns det för spel för PC som matchar dessa idag?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 10:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
Helt rätt Steephill. Var kan man hitta Virtual Gameboy? Låter som ett sharewhare...och Marathon finns för PC. Kul! Men var hittar jag det?

Jag spelar Harry Potter 2 just nu med min äldsta. Riktigt kul, faktiskt. Lite för svårt för honom bara, så jag måste sitta med och hjälpa till...

Mina egna favoriter under den tid jag själv spelade är dessa:

Alla MYST-spel (bäst!)
Marathon
Civilization 2 (spelar jag fortfarande, trots "usel" grafik)
Sims


Vad finns det för spel för PC som matchar dessa idag?

Ja det finns ju Sims och dom sjutiotio AddOnsen:D verkar gå hem i dom lite lägre åldrarna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
Helt rätt Steephill. Var kan man hitta Virtual Gameboy? Låter som ett sharewhare...och Marathon finns för PC. Kul! Men var hittar jag det?

Jag spelar Harry Potter 2 just nu med min äldsta. Riktigt kul, faktiskt. Lite för svårt för honom bara, så jag måste sitta med och hjälpa till...

Mina egna favoriter under den tid jag själv spelade är dessa:

Alla MYST-spel (bäst!)
Marathon
Civilization 2 (spelar jag fortfarande, trots "usel" grafik)
Sims


Vad finns det för spel för PC som matchar dessa idag?

Virtual Gameboy finns i multipla utgåvor. För Mac är det emulationnet som gäller för Windows vet jag inte. Kanske Marats utgåva är bäst?

Marathon 2 för Windows är kanske svårt att hitta idag. Här finns demot liggande

En sak till som killarna gillar med Ages, Bygga kartor. Det är väldigt enkelt, med objekt drag & drop.

Harry Potter rullar också här hemma, autojump har ni väl också slagit på:) Svårast är väl Quidditch, killarna är mer uthålliga än jag;)

NHL 2003, Virtua Tennis, Snowboard, BMX, Incredible Machine mfl finns flera "tuffa & Coola" spel för kids.

Vad matchar vad?
Myst = Myst III Excile (även om det inte är min genre) Så jag vet inte om det kommit något "häftigare". Unikt spel.
Marathon = Halo (Fast där finns det väl femtielva åsikter) Jag gillar annars MOHAA och liknande "historiska" Skjutaspel. Där är väl Battlefield 1942 kung. Bazooka-känslan är Marathonaktig:cool:
Civ 2 = Civ 3 men det finns _många_ bra titlar om man kan ta Turnbasedgaming. Själv gillar jag RTS. Kolla in Heavensgames De har många undersajter, som är rejält utbyggda och ger det mesta som finns att veta om spelen. NB: Lika farligt att fastna i som golf;)
Sims = Sims Online alternativ testa Lajv. Mjukstarta i Visby under Medeltidsveckan

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 08:30

Worms är ju ett självklart måste! (Fast undvik 3d-smörjan de försökte sig på för några år sen...). Barnvänligt är det minsta man kan säga om det, sen är det sjuk humor och allmänt beroendeframkallande! Att man sen kan spela flera samtidigt (8 st tror jag det gick i det senaste), med eller mot varandra gör det bara mer långlivat!

Lite mer barnförbjudet spel som dock är ett måste är ju Half-Life! Ett antal år på nacken men fortfarande har inget spel kommit upp i samma nivå (bortsett från grafikens naturliga utveckling då...).

Båda dessa spel borde ju finnas i budget-hyllorna nu för tiden, borde tilltala plånboken...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 08:35

Måste bara lägga till lite sportspel också: NHL-serien, NHL2001 är min favorit. Sen är ju racingspel alltid kul, och då är det Colin McRae Rally och Rally Masters som sticker ut.

OK, enkom för detta spel är det värt att skaffa PC:

http://uru.ubi.com/us/

Yippeey!:)

...eller hur Clavius!

  • Medlem
  • 2003-05-17 23:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Om man ska testa gränserna på burken har jag hört att "Splinter Cell" ska vara en bra måttstock.....kanske mer lämpligt framåt natten när grabben sover...

Det spelet tog mååånga timmar av mitt liv...

Nu ser man fram emot Half-life 2 som ska komma 30:e September...

En liten rapport so far:

Precis avslutat Harry Potter 2 med min sjuåring. Vi hade jättekul. Grym grafik för att vara ett så barntillvänt spel.

Sitter på nätterna med Battlefield 1943. Vilken grafik, vilket ljud och ffa vilket spel! Det har hänt en del sedan jag spelade Hornet på min gamla Quadra...
Hade man inte familj och ett tungt jobb så skulle jag säga "adieu" här och nu och försvinna några dygn till Stalingrad, Midway och Berlin!

Yahoo, here I come!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
En liten rapport so far:

Precis avslutat Harry Potter 2 med min sjuåring. Vi hade jättekul. Grym grafik för att vara ett så barntillvänt spel.

Sitter på nätterna med Battlefield 1943. Vilken grafik, vilket ljud och ffa vilket spel! Det har hänt en del sedan jag spelade Hornet på min gamla Quadra...
Hade man inte familj och ett tungt jobb så skulle jag säga "adieu" här och nu och försvinna några dygn till Stalingrad, Midway och Berlin!

Yahoo, here I come!

Japp!
Battlefield 1942 e bland det tjockaste i spelväg just nu. Supergrafik, superljud och superkul i nätverk.

Digital illusions är verkligen värda alla priser och lovord. Grattis!!!

Det dumma är att ett spel som BF får mig att överväga ett PC köp...fast det blir nog inte av. Kommer bara spela sönder halva livet då.

Kanske är bra att det inte finns så många tunga speltitlar för Mac.
Finns ju iofs åndå ingen hårdvara som skulle klara av att köra dom om dom fanns....:(

  • Oregistrerad
  • 2003-06-15 02:23

Jag har en del på denna sida:
http://www.rum65.com/vassego

MORROWIND - ett av det skönast rollspelen. Stor värld där man är väldigt fri att göra vad man vill. Göra uppdrag åt olika guilds, hjälpa människor man träffar på, blocka blommor och göra olika potions av dem för att sälja, eller kanske bara uttforska, etc... Väldigt spelvärt.

Enemy Territory - Gratis multiplayerspel som baseras på Quake 3 moton, lite likt Battlefield fast intensivare och med mer komplicerade mål. Eskortera tank, bygg bro, spräng port etc, leder tillmycket samarbete. http://www.enemy-territory.com/

1
Bevaka tråden