Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur slippa glapp mellan ljud och bild med Airfoil?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-18 23:30

Hur kommer det sig att det är eftersläpning i ljudet när man streamar musik genom airfoil med Airport Express. Skapar inga större problem när man bara lyssnar på musik eller radio, men när man ska kolla på film så släpar också ljudet efter bilden vilket är mindre trevligt.

Någon som vet hur man kommer runt problemet? Eller går det inte?

  • Medlem
  • 2009-08-18 23:38

Det ska gå om man använder Airfoils inbyggda (?) videospelare. Annars tror jag kan kan ställa in ett lagg i VLC.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-19 00:02

hmm... ska prova att spela video genom Airfoil men vad gäller VLC så tror jag det bara är subtitles som går ändra.. Har letat efter ljud men hittar det inte?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-19 00:25
Ursprungligen av cirrus:

hmm... ska prova att spela video genom Airfoil men vad gäller VLC så tror jag det bara är subtitles som går ändra.. Har letat efter ljud men hittar det inte?

Det går alldeles utmärkt att ändra ljudet i VLC.
Du gör det genom att trycka på F(-) och G(+).

Om du använder Plex (plexapp.com) så går det enkelt och smidigt att ställa in ljudfördröjning där (jag har själv testat)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-19 01:05

Tackar, ska prova tipsen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-25 20:17

Jag använder själv airfoil's inbyggda spelare som fungerar föredömligt. Om man vill fördröja ljudet i någon annan videospelare så är fördröjningen för ljudet genom airfoil till express är 2400 ms (2,4sek) om jag inte minns helt fel.

Nån som vet hur man ska få till en billdfördröjning om man använder Safari och t.ex. SVT Play?
För det är väl en bildfördröjning som ska till om jag inte tänker fel?

Senast redigerat 2010-02-20 11:21
1
Bevaka tråden