Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OWC lanserar G4 på 1.33Ghz

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-17 11:26

OWC lanserar en uppgradering för alla PowerMac G4-modeller (AGP till Quicksilver 2002) som snurrar i 1.33Ghz.

http://eshop.macsales.com/Item_MailList.cfm?ID=5807&Item=OWCME41330L2D

Det är rätt ballt att kunna skrämma upp en så pass gammal dator såsom Sawtooth 350Mhz. Jag väntar med spänning på att få se en PPC970-uppgradering senare i år

  • Medlem
  • 2003-05-17 13:07

Jag förstår inte varför de är så dyra... den kommer säkert kosta runt 8.000:- om den någonsin kommer till Sverige. Om de låg runt 4.000:- skulle det kännas helt OK.

Som det är nu lönar det sig endast att köpa uppgraderingen till de allra äldsta Macarna. Min Digital Audio skulle jag tjäna på att sälja, och köpa en ny istället. Vilket jag naturligtvis kan göra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Puppet
Jag väntar med spänning på att få se en PPC970-uppgradering senare i år

Jag vill inte låta allt för pessimistisk, men jag tvivlar på att någon sådan uppgradering kommer. Moderkortet till PPC 970 skulle ju tydligen ha en annan form, som även resulterar i ny form på burkarna. (Kanske grundat på spekulationer snarare än fakta?)

Men det vore coolt om det verkligen kommer sådana uppgraderingar.

  • Medlem
  • 2003-05-17 17:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Jag vill inte låta allt för pessimistisk, men jag tvivlar på att någon sådan uppgradering kommer. Moderkortet till PPC 970 skulle ju tydligen ha en annan form, som även resulterar i ny form på burkarna. (Kanske grundat på spekulationer snarare än fakta?)

Men det vore coolt om det verkligen kommer sådana uppgraderingar.

Nej det kan man nog glömma. Det är tillräckligt konstigt att det går att uppgradera de gamla Sawtooth till tredubbla hastigheten. Kan ni säga "det har inte hänt så mycket på några år"?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-17 19:07

Sågtand är ju den dator som det lönar sig mest att uppgradera, dock skulle jag inte förkasta uppgradering av Digital Audio, den är ju samma dator (i stort sett) som Sågtand. AGP4? och snabbare ATA och snabbare minnesbuss är väl det som skiljer. Dock är 8 lappar rätt mycket..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Puppet
OWC lanserar en uppgradering för alla PowerMac G4-modeller (AGP till Quicksilver 2002) som snurrar i 1.33Ghz.

http://eshop.macsales.com/Item_MailList.cfm?ID=5807&Item=OWCME41330L2D

Det är rätt ballt att kunna skrämma upp en så pass gammal dator såsom Sawtooth 350Mhz. Jag väntar med spänning på att få se en PPC970-uppgradering senare i år

Hehe

*känner sig träffad*

1
Bevaka tråden