Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbannade jävla kriminellt slödder!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-02-15 20:02

Har precis fått veta att vi har haft inbrott i vår sommarstuga...här sitter man 18 mil bort och kan inget göra förrän imorgon...:'(:confused::mad:
Fick jag tag på de jävlarna skulle jag sänka dem i torvmossen vi bor granne med!

Måste bara få skälla av mig...

Det gjorde du rätt i. Hoppas att det löser sig på bästa sätt ändå och att de inte snodde eller förstörde så mycket.

Lasselu, skall man ta livet av någon finns det regler (enligt Layer Cake)

a) You work alone
b) You shoot them, dead, in the head
c) You never tell a living soul about it...
d) ...and you don't "borrow" you're best friends favorite gun for the job...

I övrigt hjälper jag gärna till....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 00:10

Jag lider med dig och känner igen mig. I våran sommar stuga slog dom in rutan och snodde min sons kalle Anka tidningar och mina gummistövlar och mina stereohögtalare ( Ett par rariteter). Krokodiltårarna rann för jag läste också Kalle Anka

Men det tog ett tag innan inbrottet upptäcktes så det hann piska in lite regn på golvet som var dränkt i sovrummet där dom gått in. Piss också. fick bryta upp skiten.

Så nu är det bättre att lämna ytterdörren öppen så dom inte knäcker mina fönsterrutor. Finns ändå inte mycket av värde att sno...

Detta hände för 5 år sedan precis när vi flyttat in. peppar peppar sedan dess har jag inte haft någon påhälsning.

Tur var att mitt försäkringsbolag iF var väldigt tillmötesgående.

Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt som går i detta läge .

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 15:47
Ursprungligen av CUBEIS:

...snodde min sons kalle Anka tidningar och mina gummistövlar och mina stereohögtalare ( Ett par rariteter). Krokodiltårarna rann för jag läste också Kalle Anka

Sorry om jag är lite besserwisser nu men det här är ett ord som man verkligen inte bör använda på fel sätt. Krokodiltårar är falska tårar, dvs man vill ge intrycket av att man är ledsen fast det i verkligheten kan vara tvärt om.

Jag förstår att du sörjde Kalle Anka. Bättre sommarläsning är svårt att hitta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 15:51
Ursprungligen av rhesus:

Krokodiltårar är falska tårar, dvs man vill ge intrycket av att man är ledsen fast det i verkligheten kan vara tvärt om.

Tycker jag också men tydligen används det i vissa delar av landet för stora tårar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 16:01
Ursprungligen av acke:

Tycker jag också men tydligen används det i vissa delar av landet för stora tårar.

Jag är ursprungligen från Värmland får väl skylla på dä.

Det är ett uttryck för stora tårar men jag kan byta ut det om det är så störande, om ni läste hela mitt inlägg så måste man väl ändå få känslan att det är alltid är tråkigt med inbrott och inte fråga om några falska tårar. men men men det ska synas ner i minsta ord så jävla typiskt ni era 08:a kvicka ordsnitsare. har ni inget annat vettigt att göra än att gotta er i andra människors olyckor

Måste tillägga att det är viktigt att vi försöker hålla oss till ämnet här och inte skojar till det för mycket för lasselu är annat än på skojhumör förmodar jag.

Tråkigt om denna tråd spårar ur redan nu...
För inbrott är alltid jävligt trist och kriminellt slödder finns det gott om....

Sist måste tilläggas Kalle Anka rules i alla generationer

"Choose to be optimistic, it feels better."
— Dalai Lama XIV

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-02-16 15:25

Jaha, nu har vi varit där och tittat. Åverkan på uthusen och boningshuset var inte så illa som jag var rädd för, det går att återställa med ganska lite besvär....
Däremot så hade de stulit alla mina elverktyg, gräsklippare, röjsåg mm...en nätt förlust på sådär en 60000:-...:mad:...tur att man är försäkrad...hoppas bara försäkringsbolaget inte bråkar...
Och för polisens del så blir det väl "Inget spaningsresultat, förundersökning nedlagd" kan jag tänka...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-16 17:13

Slödder! Huset jag bor i som min pappa växt upp i, stod under några år på 90-talet tomt på vintrarna. Mina föräldrar hade det som fritidshus då och bodde där under maj-sep och var dit ungefär två gånger per månad under övrig tid. Även jag var ofta dit då jag hade vinterdäck, skoter, släpvagn mm där. Det förekom en hel del vandalisering där under de åren (även på somrarna) trots att huset står mitt i en by.

När jag så köpte gården och bosatte mig där med min familj så fortsatte det att hända saker och jag tog ett gäng 10-åringar på bar gärning en dag. Som "ursäkt" för sina barns beteende sade föräldrarna att det hade ju varit ett ödehus i så många år! Va! Då kan man snacka om låg intelligens och 0 respekt för andras egendomar, och sådan uppfostrar våra kommande generationer. Blä!

  • Medlem
  • 2010-02-16 20:47

Du får göra som jag gjorde. Få satt in ett fint Securitas Directlarm och sätt upp både larm- och kameraskyltar. Det borde åtminstone hindra de mest impulsiva tjyvarna. En annan fördel är också att om de slår sönder fönster, så kommer väktare dit och limmar ihop fönstret, så att man slipper komma dit och bryta upp golvet efter att det regnat in några veckor. Jag sover åtminstone litet bättre på det här sättet.

1
Bevaka tråden