Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slänger ut hackers från App Store

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple trappar upp kriget mot de som roar sig med att låsa upp iPhones, eller att utveckla verktyg för att göra det. Häromdagen kastade Apple ut två utvecklare ur App Store som de anser har bidragit på ett eller annat sätt till att underminera säkerheten i iPhone, däribland hackern iH8sn0w som står bakom Windowsprogrammet Sn0wbreeze som används för att låsa upp iPhones. Utvecklarna möttes av ett meddelande att deras konton avaktiverats av säkerhetsskäl.

Läs mer här.

Tror det inte att det leder till något gott från Apples sida.

Istället för att bråka med dom, kan man inte försöka möta dom halvvägs?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-02-15 16:39

Har svårt att se att det skulle leda till något illa heller...

Och vad är egentligen halvvägs i det här fallet?

Så länge Apple inte stänger av vanliga användare med jailbreakade lurar så borde det väl inte påverka speciellt mycket.

Om de å andra sidan gör en Microsoft och stänger ute alla som hackat sin hårdvara så kommer det nog att leda till rätt mycket "badwill". Men så verkar väl inte vara fallet nu, eller?

Men hur i herrans namn vet Apple vem som är hacker????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-15 19:55
Ursprungligen av Zimmerman:

Men hur i herrans namn vet Apple vem som är hacker????

ja det undrar jag med... tror inte precis de heter sitt hackernamn irl

Gissar på att dom har bra "kött på benen" för att stänga ut någon..
Tror inte dom gissar sig till vem som ska stängas.. :/

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-15 20:45

Användarnamnet kanske loggas i den köpta appen? Fungerade det inte så med musik från iTunes Store?

därför ska jag sälja iphone och köra på min Nexus One som borde komma med posten imorn.

Android är iaf opensource. Gillar man inte det dom gör kan man koda om själv enkelt! Communityn är sjukt stor o najjs!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 07:58
Ursprungligen av =JoNaZ=:

därför ska jag sälja iphone och köra på min Nexus One som borde komma med posten imorn.

Android är iaf opensource. Gillar man inte det dom gör kan man koda om själv enkelt! Communityn är sjukt stor o najjs!

Inte riktigt, Google bestämmer rätt mycket där också.

Ska du ha riktig opensource är det Maemo som gäller

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2010-02-16 16:00

Ja, det är rätt mycket snack om att leverantörerna "låser in" konsumenten nu. Inte för att verkar vara en surgubbe, men det är ju inget nytt. Och Google är inga frälsare som kommer att rädda oss heller.

Om man inte gillar Apples (eller någon annan leverantörs produkter för den delen) koncept så är det ju fritt fram att köpa en annan produkt. Tycker att det är lite knasigt att så många miljoner köper en iPhone, för att sedan bli förbannade att Apple kontrollerar programutbudet som de gör. Man blir väl inte tvingad att köpa en iPhone väl?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-20 09:32
Ursprungligen av Puppet:

Man blir väl inte tvingad att köpa en iPhone väl?

Word!

Framgår ju ganska tydligt att de gjort sin research. De har helt enkelt letat upp mail-adresserna till de som hackat och sökt i sin databas efter mailadresserna.

Så - korkskallarna har använt samma adresser som Apple-ID och när dom hackerkommunicerar!?? Jezez vilka puckon Och så går dom ut offentligt och visar sin idioti. Utan att skämmas!
Det är besynnerligt...dessa lirare har ju uppenbart en hög IQ när det gäller kod och abstrakt tänkande, men samtidigt är dom fullständigt avdomnade i hjärnbarken. Hur går det ihop?

Ursprungligen av PeeMaN:

Framgår ju ganska tydligt att de gjort sin research. De har helt enkelt letat upp mail-adresserna till de som hackat och sökt i sin databas efter mailadresserna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 00:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Hur går det ihop?

Högmod?

Ursprungligen av Zimmerman:

Så - korkskallarna har använt samma adresser som Apple-ID och när dom hackerkommunicerar!?? Jezez vilka puckon Och så går dom ut offentligt och visar sin idioti. Utan att skämmas!
Det är besynnerligt...dessa lirare har ju uppenbart en hög IQ när det gäller kod och abstrakt tänkande, men samtidigt är dom fullständigt avdomnade i hjärnbarken. Hur går det ihop?

Nja, altså om man läser nyhets-sidan så kan man ju läsa:
"and guess what my apple ID was, "[email protected]", what a fool was me not to notice"
Vilket för mig visar ganska klart att han skapat ett phony-ID för just den adressen. Har ju svårt att tro att de är SÅ jävla dumma att de använder sina hacker-adresser och kopplar ihop det med genuin personlig information

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 23:20

Apple gör helt rätt, ut med dom - det är inte så att dom har några val. Jag personligen tycker att dom har en väldigt öppen och tolerant syn på de som hackar produkterna.

Är det inte bara det här som har hänt?

Ursprungligen av M. Sundbom:

Är det inte bara det här som har hänt?

Det _skulle_ kunna vara det, men läser man faktiskt texten som nyhetsinlägget länkar till förstår man att det inte är det som har hänt.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det _skulle_ kunna vara det, men läser man faktiskt texten som nyhetsinlägget länkar till förstår man att det inte är det som har hänt.

Visst, men Twitter är ju inte är ju inte föremål för peer review precis. Man kan ju hävda vad som helst. Men om det är sant blir jag inte förvånad.

1
Bevaka tråden