Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac på ingång - vad göra med Minin?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ska jag göra med min Mini nu när en ny iMac 27" är på ingång?

Har egentligen bara behov av en dator, men skulle det gå att använda Minin som backupenhet?

Annars får det bli 4-åringens burk

Det borde vara fler än jag som har haft detta i-lands problem

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-02-14 21:29

Använd den som mediacenter och ladda den med film och musik.

Jag rekommenderar också att använda den som mediecenter. Du kan ju dessutom slänga på en USB-disk och använda den som Time Machinebackup över WLAN, så gör jag.

Film är inte aktuellt eftersom vi ej har någon TV, men musik skulle ju inte vara fel.

Har bara kört 10.4 än så länge, så jag vet inte hur TM funkar. Men ska alltså gå att köra TM mot den, även fast den bara har 10.4? Då funkar den bara som en extra HD? Då blir den ungefär som en Time Capsule? Verkar smidigt.

Time machine ska funka trots att Minin bara har Tiger. Det viktiga är att den nya datorn (den som backar upp) har Leopard eller nyare. Allt Minin gör är ju att dela ut en AFP-enhet över nätverket.

Man kan exempelvis backa upp med TM till vilken nätverksansluten HD som helst, även om den inte har något med Apple att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 10:17
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Time machine ska funka trots att Minin bara har Tiger. Det viktiga är att den nya datorn (den som backar upp) har Leopard eller nyare. Allt Minin gör är ju att dela ut en AFP-enhet över nätverket.

Man kan exempelvis backa upp med TM till vilken nätverksansluten HD som helst, även om den inte har något med Apple att göra.

Jag har testat att dela ut TM-skiva via WiFi och det har inte fungerat bra. Kan bero på trängseln i etern i min lägenhet.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Jag har testat att dela ut TM-skiva via WiFi och det har inte fungerat bra. Kan bero på trängseln i etern i min lägenhet.

Vänligen, Ylan

Det beror nog på det ja. Jag har min utdelad via WLAN och det funkar klockrent. Det enda som tar lite tid är om man skall göra en total återställning via WLAN.

1
Bevaka tråden