Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slött trådlöst bredband med Netgear C3100

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade mig comhem XXL i dagarna och fick hem ett modem. Ett Netgear CG3100.Ett fint modem med inbyggt trådlöst nätverk och goda inställningsmöjligheter. Nu har jag dessvärre stött på problem. Jag kan inte få ut full fart från modemet över det trådlösa. Jag har ställt in de trådlösa alternativen efter konstens alla regler.

Det går inte att "tvinga" modemet att köra i 802.11n, utan man måste köra ett b/g/n-läge, och det går bara att välja 13 kanaler och de jag testat kör bara ut i 2,4 GHZ. Modemet är förmodligen "specialbeställt" av comhem då jag inte hittar info om det Netgears hemsida. Googlar man kommer man fram till en massa intressanta forumtrådar från comhem-abonnenter, men inget om just det här problemet.

Att det är den trådlösa delen och inget annat är solklart då jag får upp fullfart både över sladd och genom att stänga av NAT och köra Airport express istället. Och nej, jag vill helst inte köra på airport-expressen, då jag tänkte utöka nätverket med den och köra ljud och skrivare (lååååångt ifrån modemet)via den.

Är det någon som har haft samma problem, alternativt vet hur man löser det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-14 16:15

Hej PeeMaN!
Jag har också ett Netgear CG3100. Info på Netgears hemsida CG3000/CG3100 - DOCSIS 3.0 / EuroDOCSIS 3.0 Wireless-N Cable Gateway
Vad får du för fart På det trådlösa nätverket?

Typ 30-40 megabit. Vansinnigt irriterande!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-15 12:31

Läs mer här om lösningen. Du ska stänga en IP Flood Detection.

Ursprungligen av frazze:

Läs mer här om lösningen. Du ska stänga en IP Flood Detection.

Redan gjort.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-02-21 09:22

Jag gav upp inför detta och stängde av NAT i Netgearen, och kör en TC som router istället.
Fick bra fart på det trådlösa.

1
Bevaka tråden