Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superdrive pajar mina DVDr skivor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min sprillans nya PB17" med en superdrive typ Matshita DVD-R UJ-815 kan inte bränna på bulk DVDr-skivor. Precis i slutet när Toast 5.2.1 är nästan klar kommer ett meddelande om "drive sense error". Bingo. skiva ospelbar. Någon som vet nåt??

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 12:02

MacNN: DVD-R coasters on a 1GHz Superdrive

Summering: Resultat beror ofta på hur bra skivan är. Det nämns mer möjliga orsaker men inget annat som alla kan vara överens om.

Senast redigerat 2003-05-17 12:22

Har en Matshita DVD-R UJ-815 och har utan som helst problem bränt DVD-R skivor från Bulk.DVD, men har oftare haft problem på slutet (3 av 10 skivor) än med de 3T-skivor jag köpte på NetOnNet (som aldrig gett såna meddelanden på de 25 skivor eller så jag bränt)... dock har jag kunnat spela alla skivorna från Bulk.DVD även om jag fått felmeddelande (nåt write-out fel). Apples egna skivor har också funkat utmärkt.

Jag har själv monterat en Pioneer-A03 i min PowerMac och jag har bränt Bulk-DVD i min Mac utan problem. Via Toast.

Det är förstås en annan utsättning än vad du har, men bara som ett tips så skall du nog prova att bränna något annat med dina Bulk-DVD innan du ger upp dom. Jag menar, om du har kört samma image-fil alla gånger skulle jag prova att bränna något annat.

Jag har inte köpt mina DVD-skivor från det här stället. Men, jag skulle gärna vilja veta om någon annan har gjort det. Dom kostar endast 8 spänn styck (plus moms) om man köper 100. Har någon sett billigare?

1
Bevaka tråden