Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta som gäst till min mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-13 19:46

Hejsan

Jag kan ansluta som gäst på alla datorer utom min mcbook pro. Varför:S vad har jag missat?

Vad har du försökt med än så länge?
Har du bockat i fildelning?
Vad är det för dator du vill ansluta ifrån (dator, os version)?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-13 22:26

jag använder snow leopard. det är en macbook pro 3.06ghz. jag har högerklickat på delad mapp och kryssat i läsa och skriva på alla. ingen brandvägg.

InPezonator ställer en viktig fråga: Har du bockat i fildelning?

Det räcker inte att bara ställa in att att gäster ska läsa och skriva, utan du måste starta fildelning i systeminställningar.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-14 01:51

svar ja. jag har inbockat fildelningen. känner mgi lost just nu. tack fö rall hjälp jag får!

Okej, du har alltså en Macbook Pro med 10.6 och vad är det för dator och OS som du försöker ansluta ifrån då?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-14 15:04

jag ansluter till denna dator med snow leopard. Är det någon som kan detta eller frågar ni bara?

Frågar vi bara:P
Man behöver ju bakgrundsinfo för att försöka klura ut vad som är fel ju..

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-15 14:13

jo det är sant. en annan konstig sak som inträffat är följande som jag lagt i en annan tråd men kan ta upp här med:

Hejsan

Jag har en MacBook Pro, snow leopard med senaste programvaran. Jag har den ansluten till en TC med senaste programvaran. TC;n är har en Airport Exreme ansluten till sig som förlängning. Förutom detta finns det 3andra Mac datorer i huset. Alla har manuell IP.

Nu till problemet: Mitt internet dör ibland. Inga datorer kan surfa alls. Men när jag stänger av Airportkortet på min MacBook Pro då funkar internet igen och alla kan surfa.

Vad kan det vara?

1
Bevaka tråden