Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att parkoppla magic mouse och tangentbordet med MBP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt skumt.
Jag kan koppla dem så att jag kan skriva på tangenbordet men inte använda några av de övre snabbtangenterna, eller rättare sagt, de är helt fel mapade Musen kan jag bara höger och vänsterklicka med, inte använda touch funktionen. Finns inget i manualen för tangent bordet och inte musen heller. Det går inte heller att döpa om dem eller se batteristatus.
Har sökt på nätet men vet inte hur jag gör detta.

Alltså, båda hittas men ingen fungerar enligt deras egenskaper som jag köpte dem för. Får inga felmeddelanden någonstans.
På BT-inställningarna står det bara "apple wireless mouse/keyboard och de är anslutna och det står att de är parkopplade.

Din rubrik är lite missvisande då du faktiskt fått dem parkopplade eftersom
dina fel är ju rent inställningsrelaterade.
Det som är felet med ditt tangentbord är att du har en inställning för tangentbord i Systeminställningarna. Bocka ur rutan som hos mig lyder: "Use all F1, F2 etc keys as standard function keys"
Gällande din mus, vad menar du med att Touchfunktionen inte fungerar?
Vill bara klargöra att Magic mouse inte riktigt fungerar som en styrplatta, däremot kan du ju använda dig av program som MagicPrefs för att få mer funktionalitet...
Kolla sen i systeminställningarna för Magic mousen så kan du ju aktivera och och avaktivera det som är rätt för dig.

Senast redigerat 2010-02-13 22:53

Ok, tack då var den delen fixat. Förstod inte heller att man behövde externa app för musen för att kunna använda den som en styrplatta. Men kan fortfarande inte byta namn och se batteristatus även om jag inte står och faller med den funktionen.

Du kan absolut ändra namn på din mus, gå till Bluetoothinställningarna, markera musen i vänstra listan, gå ner till kugghjulet som du hittar brevid + och - och rename.

Batteristatus kan du också se om du klickar på Bluetoothsymbolen i menyraden och håller pekaren över din mus, där ska du se då hur många procent kräm som finns kvar men jag tycker att iStat pro är bättre då man via den kan se det mesta som är värt att se om sin dator 'with a glance of an eye'

iStat Pro, a Dashboard Widget by iSlayer

Tyvärr så fungerade det inte ändå. När jag parkopplade bordet så började även MBP:ns snabbtangenter (övre raden) bli fel. När jag avbockade som du sa löste det sig med MBP:n men inte det externa tangentbordet. Har testat att ta bort det och ansluta det igen med rutan avbockad men det är bara
MBP bordet som fungerar som det ska, kan fortfarande bara skriva på mitt tangentbord.

Musen går inte att döpa om även om det inte var så viktigt men känns mer som om man vill att det ska fungera och vara inställt som det ska när man ändå lagt lite mer än 1000 kronor på dem.

1
Bevaka tråden