Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket är bästa tillbehöret till bilen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt och kikat runt lite. Men det verkar råda olika uppfattningar om vad som egentligen gäller, är bäst.

Jag skulle vilja spela upp musiken i min iPhone i bilens högtalare.
(Jag har inte inbyggd bluetooth i den inbyggda bilstereon).
Vilket är det bästa tillbehöret för att få så bra ljud som möjligt?
Jag minns att för länge sedan, USA 1:a gen, så körde folk med nån grej från Griffin där man ställde in en frekvens på tillbehöret som sattes på iPhone och samma frekvens i stereon.
Så spelades musiken ur högtalarna. Tror den hette iTrip.
Är det fortfarande sånt som gäller?
Jag känner inte för att montera ner hela stereon och plugga in den vägen.

tackar tackar

Senast redigerat 2010-02-11 13:02

Du har inte AUX-in i bilstereon?

På den vägen, med en gammal hederlig kabel blir det nog bäst ljud.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Du har inte AUX-in i bilstereon?

På den vägen, med en gammal hederlig kabel blir det nog bäst ljud.

Min stereo är inbyggd i bilens instrumentpanel. Finns säkert AUX på baksidan, men det blir rätt meckigt att gå den vägen är jag rädd.

Om man skulle satsa på FM sändare. Finns det då olika modeller som är mer eller mindre bra?
Jag tänker på signal - ljud.

Vad har du för bil? Själv så kör vi med en Dension GW 300 i vår Audi. Då är kablarna USB/AUX/Dockkontakt i handsfacket. Det blir suveränt ljud. Lite dyrt kanske, 3400 inkl installation betalade vi.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Vad har du för bil? Själv så kör vi med en Dension GW 300 i vår Audi. Då är kablarna USB/AUX/Dockkontakt i handsfacket. Det blir suveränt ljud. Lite dyrt kanske, 3400 inkl installation betalade vi.

Det är en Porsche.
Jag har visserligen läst på amerikanska Porscheforum att man kan dra kablar från CD-växlaren i bagageutrymmet fram till instrumentpanelen och sedan sköta iPhone från instrumentpanelen/stereon. Jag tror det funkar så att man "lurar" CD-växlaren.
Men allt detta blir för stökigt för mig.

Griffin iTrip finns fortfarande kvar.

Belkin har även en som är populär, som agerar hållare också, Belkin Tunebase FM.

Det är dom två våra kunder föredra om dom letar efter FM-sändare med kvalité.

1
Bevaka tråden