Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset för T68 - vilket gäller ?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var man tebax på T68i igen. Köpte en ny i butik för 2450:- på lunchen. Känns bra, men nu börjar jakten efter ett nytt bluetooth-headset. Jag hade ett HBH-15 tidigare och det var väl bra men lite klumpigt - finns det mindre och smidigare modeller nu ?

Nått pris på den ? Letade lite på diverse webbshoppar men ingen tycks ha den. HBH-30 hittade jag däremot för 1400 spänn eller nåt.

Som Micke säger så är Sony Ericsson HBH-60 mycket bra. Det ligger på runt 1500:- ink. moms. Det är litet och lätt och sitter mycket bra, nackdelen är väl batteritiden.

Snart kommer HBH-35 som är en vidareutveckling av HBH-30 med bättre batteritider. (5,5 t. taltid och 125t. viloläge) Nackdelen med det är väl att det är lite större och att det kräver "rätt" öra för att sitta bekvämt.

Jag tycker att du ska gå in i en butik som har Nokia och Ericssons modeller och prova dem så att du vet vilka som passar dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 19:33

Bluespoon är klart coolast och minst.
Adressen är http://www.nextlink.to

Behöver jag nämna att det också är dyrast...

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-17 00:09

Nej, men du behöver nämna att det har fått sämst betyg i de test jag läst (tex telekom idag)...:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 00:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Nej, men du behöver nämna att det har fått sämst betyg i de test jag läst (tex telekom idag)...:rolleyes:

Jag har inte testat det själv men så dåligt är det inte. Det vet jag.

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-17 00:13

Kanske inte, jag har inte heller testat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 00:15

Vad skrev Telekom Idag egentligen?
Sågade de det totalt eller?

Jag citerar "Det headset som hamnar i botten är extremt på alla sätt. Det är oerhört litet och lätt och har om tillverkarens specifikationer stämmer samma tals- och standbytider som slår konkurrenterna på fingrarna ordentligt. Men vad hjälper det? Nextlink Bluespoon låter rent ut sagt skit, med kycket kraftigt eko och dålig röstupptagning. Utomhus, med en aning vind, gick det inte att använda alls. Motparten kunde hjälpligt höra mig om jag nästintill ropade."

och...

Dessutom gjorde det rent utav ont i ytterörat efter en stunds användning av Bluespoon. Den lilla spännbågen som ska hålla fast headsetet, skavde och irriterade. Rena tortyrredskapet.

Bäst betyg i ovanstående test fick ett headset vid namn Jabra BT2000 som kostar 956kr exkl. moms. Aldrig hört talas om men det finns mer info här.

DUSTIN Har Jabra för 765 plus moms... Billigt nu när jag tänker på det

Bluespoon är inte bra, det har två bra egenskaper, batteritid och vikt. Men ljud och räckvidd är så otroligt dåliga att det inte spelar någon roll. Prova själv, gå in någon butik och koppla ihop ett med din telefon.

Jag använder mig av EZclip ifrån Skypower, ett nytt märke. Det fungerar bra med min t68i, det enda jag kan klaga på är att det är lite kort batteritid och man kan bara gå ca 5-6 meter ifrån telefonen.

Här är bild:

Jag hittade TYVÄRR ingen bättre bild...

Det är lite "halvmobilt" i och med sladden, men funkar bra när man kör bil osv. Har egentligen inte så mycket användning för handsfree. Framför allt är det billigt, runt 500.-.

//fredrik

Senast redigerat 2003-05-19 18:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Jag använder mig av EZclip ifrån Skypower, ett nytt märke. Det fungerar bra med min t68i, det enda jag kan klaga på är att det är lite kort batteritid och man kan bara gå ca 5-6 meter ifrån det.

Måste vara skitbra ljud om du kan gå 5-6 meter från det och ändå kunna fortsätta ett samtal.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
Måste vara skitbra ljud om du kan gå 5-6 meter från det och ändå kunna fortsätta ett samtal.

Den inbyggda högtalarfunktionen fungerar ypperligt!
*ironi*
Får väl ta och ändra lite i inlägget då... :rolleyes:

//fredrik

Citat:

Skrevs ursprungligen av screwpull
DUSTIN Har Jabra för 765 plus moms... Billigt nu när jag tänker på det

Jabra BT200 kostar 995:- inkl. hos Clas Ohlson;)

1
Bevaka tråden